גנץ לנתניהו: "עדיף סגר מלא כבר עכשיו"

שר הביטחון שוחח עם ראש הממשלה ואמר לו כי במצב התחלואה הנוכחי, עדיף ללכת לסגר מלא כבר עכשיו. נתניהו: "המצב קשה, לכן אין ברירה אלא לקבל החלטות קשות ולהציל חיים" | הדיונים בקבינט נמשכים

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 21:47 ה בתשרי התשפא

גנץ לנתניהו: "עדיף סגר מלא כבר עכשיו"
שר הביטחון, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בעוד הדיונים ממשיכים בישיבת קבינט הקורונה, שוחח הערב (ד') שר הביטחון, בני גנץ, עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו. גנץ אמר לנתניהו כי בעקבות העלייה המשמעותית בתחלואה לה אנו עדים, עדיף ללכת לסגר מלא כבר עכשיו ולא להמתין עם המהלך עד לאחר יום כיפור. גנץ הדגיש כי אם הסגר המלא יחל כבר עכשיו, יהיה צורך להתמקד בהחזרת הפעילות במשק מיד לאחר החגים.

ראש הממשלה במתקפה על כחול לבן: "בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה"

מוקדם יותר הערב יצא ראש הממשלה מדיוני הקבינט והסביר לציבור את חשיבות ההחלטה להדק את הסגר ואולי אף רמז שאנו לקראת סגר מלא. נתניהו אמר: "המצב קשה, העלייה תלולה, צריך להבין שיש פה סכנה לחיים, לכן אין ברירה אלא לקבל החלטות קשות ולהציל חיים".

אחר הצהריים (ד') במהלך דיוני קבינט הקורונה התפתח עימות בין שרי הליכוד לשרי כחול בלן. ראש הממשלה, תקף את שרי כחול לבן: "ההמלצה של כל הגורמים המקצועיים הייתה להפסיק כל התקהלות - הפגנות ותפילות בחללים סגורים. אני תומך באופן מלא בזכות להפגין. כל שבוע אזרחי ישראל רואים איך הם נדרשים לחגוג את החג לבד, איך הם נדרשים לעמוד בהנחיות הבריאות, ומנגד איך מפגינים מתקהלים בהמוניהם נגד כל כלל בריאותי". 

עוד אמר נתניהו: "היום נפטרו 31 איש מהקורונה. אני נלחם על החיים של אזרחי ישראל. אני נלחם על בריאות הציבור. בזמן הזה יש מי שעושים פוליטיקה קטנה. אנחנו במלחמה. תתעוררו!".

גנץ אמר לשרי כחול לבן: "תתעקשו על טובת האזרחים בבריאות ובעצירת התחלואה תוך איזון במרכיבי היהדות, הדמוקרטיה, הכלכלה והחברה ואל תתמקדו רק בסוגיית ההפגנות. עיצרו את הדיון חסר הפרופורציה בהפגנות מיד".