גנץ: כחול לבן תתמוך בצמצום תפילות והפגנות

שר הביטחון, השוהה בארה"ב, הודיע כי שרי מפלגתו יתמכו במתווה לצמצום תפילות והפגנות שיוצג בקבינט הקורונה: "ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם". לפיד: "כל הנושא לא קשור בכלל לדתיים וחילונים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/20 11:58 ה בתשרי התשפא

גנץ: כחול לבן תתמוך בצמצום תפילות והפגנות
שר הביטחון גנץ, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, הודיע היום (ד') כי מפלגתו תתמוך במתווה שצפוי להיות מוצג היום בקבינט הקורונה לצמצום התפילות וההפגנות.

גנץ כתב כי "במדינה דמוקרטית הזכות להפגין ולמחות היא קדושה. דרישתם של המבקשים להתפלל כפי שנהג העם היהודי במשך אלפי שנים קדושה וצודקת אף היא. גם דרישתם של המבקשים להתפרנס בכבוד, לשוב למעגל העבודה ולדאוג לילדיהם היא אמיתית וצודקת.

גמזו: "יש נדבקים בהפגנות. אין היענות מהציבור לסגר"

"אך לא פחות חשובה, ובוודאי ברגעי חירום לאומיים היא הזכות לבריאות ולביטחון. בין כל הזכויות הללו נצטרך לאזן.

"היום יוצגו בקבינט הקורונה מתווים מצומצמים לתפילות והפגנות על ידי גורמי המקצוע במשטרה, במשרד הבריאות ובייעוץ המשפטי לממשלה. אנחנו נגבה את החלטתם, ננהג באחריות וברגישות בכדי לשמור על חיי האזרחים ובריאותם. אלו לא ימים רגילים ואני בטוח שכולם יקבלו זאת בהבנה.
נמשיך גם לדון בכל הנושאים החשובים שעל הפרק, כדי שאף אחד לא ישאר מאחור.

"יחד, מאוחדים, תוך ערבות הדדית וסולידריות חברתית נעבור את התקופה המאתגרת הזאת, כפי שהעם הזה הוכיח פעמים רבות בעבר".

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, אמר לפני הצהריים כי נתניהו קושר בין התפילות להפגנות כדי ליצור פילוג בעם. לפיד הוסיף כי "אנשים יכולים להפגין במקומות פתוחים". לדברי יו"ר האופוזיציה, "עכשיו יש דיון שנקודת המוצא שלו היא "ההפגנות מול בתי הכנסת", למרות שזה פשוט לא אותו דבר ומה זה קשור בכלל? זה כמו לקיים דיון על "חופי הים מול בתי הספר", או על "פארקים מול מעליות".
שניהם חשובים, אבל הם פשוט לא דומים. נתניהו מחבר אותם רק כי זה משרת אותו שדתיים וחילונים ישנאו אחד את השני. הוא הרי מטפח את השנאה הזו לא מאתמול.

"אז אנחנו שוכחים שכל הנושא לא קשור בכלל לדתיים וחילונים, אלא להבדל בין מקומות פתוחים למקומות סגורים. אנשים יכולים להפגין במקומות פתוחים כל עוד הם נוהגים באחריות, לובשים מסיכות, שומרים על ריחוק חברתי. אנשים גם יכולים להתפלל בחגים במקומות פתוחים לפי אותם כללים (זה אפילו יהיה יפה, להוציא פעם אחת את תפילת התשובה אל מתחת לכיפת השמיים). 

"מדובר באחריות אישית, שהיא הדבר היחיד שיכול להציל אותנו מהמגפה הזו. במקרה או לא, אחריות אישית היא גם הדבר היחיד שנתניהו לא יצליח לזהות אותו אפילו אם ידביקו לו אותו על המצח". סיים לפיד.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן