מנכ"לית משרד האוצר נגד החמרת ההגבלות: "יביא לנזק בלתי הפיך"

קרן טרנר-אייל שלחה מכתב למנכ"ל משרד הבריאות בדרישה למנוע הגבלות נוספות שעלולות להוביל לנזקים כלכליים חמורים. "הגבלה נוספת על מקומות העבודה במגזר הפרטי עתידה לעלות מיליארדים רבים למשק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/09/20 11:51 ד בתשרי התשפא

מנכ"לית משרד האוצר נגד החמרת ההגבלות: "יביא לנזק בלתי הפיך"
קרן טרנר מנכ"לית משרד האוצר, צילום: Miriam Alster/Flash90

כשעה לפני התכנסות קבינט הקורונה, שידון באפשרות להחמיר את ההגבלות על הסגר, שגרה מנכ"לית משרד האוצר קרן טרנר-אייל מכתב למנכ"ל משרד הבריאות. במכתב הזהירה טרנר-אייל על ההשלכות הכלכליות החמורות שיהיו במידה והחמרות נוספות יתקבלו. "אל מול כל צעד ריסון מוצע יש להעמיד בפני מקבלי ההחלטות הן את העלות הכלכלית והן את התועלת הבריאותית", פתחה טרנר-אייל במכתבה.

בתחילה התייחסה למשמעות במגזר הפרטי: "הגבלה נוספת על מקומות העבודה במגזר הפרטי עתידה לעלות מיליארדים רבים למשק לצד תועלת בריאותית שלא הוצגה בפני מקבלי ההחלטות, ולתפיסתנו היא נמוכה משמעותית מהיקף הפגיעה הכלכלית". עוד הוסיפה "הצעד לו העלויות הכלכליות הגבוהות מכולן, הינו סגירת מקומות העבודה, והוא עלול להביא לנזק בלתי הפיך בטווח הבינוני והארוך. יש להימנע מפגיעה קשה נוספת בכלכלה, בטרם ניתנה לציבור ולבעלי העסקים הזדמנות ליישם את צעדי המנע הקשים שכבר ננקטו".

המנכ"לית דרשה להמתין עם ההשלכות של הגבלות הנוכחיות לפני שמוציאים הגבלות נוספות: "את האפקטיביות של צעדי ריסון ניתן לבחון רק לאחר כשבועיים ימים לאחר כניסתם לתוקף. לכן, החלטה על צעדים נוספים שיחריפו את הפגיעה במשק, ימים ספורים לאחר כניסת המגבלות לתוקף, ובטרם התבררו ההשפעות הבריאותיות (ובוודאי גם הכלכליות) הנובעות מסגירת המסחר, ההסעדה, הפנאי והחינוך, הינה מוקדמת ואינה עקבית עם החלטת הממשלה בנושא".

לבסוף כתבה: ""אל מול כל צעד ריסון מוצע יש להעמיד בפני מקבלי ההחלטות הן את העלות הכלכלית והן את התועלת הבריאותית. הגבלה נוספת על מקומות העבודה במגזר הפרטי עתידה לעלות מיליארדים רבים למשק לצד תועלת בריאותית שלא הוצגה בפני מקבלי ההחלטות ולתפיסתנו הינה נמוכה משמעותית מהיקף הפגיעה הכלכלית".