רחוב חדש במזרח ירושלים ייקרא על שם הרב בני אלון

וועדת השמות של עיריית ירושלים, אישרה כי רחוב בשכונת א-טור ייקרא על שמו של מקים ישיבת "בית אורות" בהר הזיתים. חבר מועצת העיר: "האיתור שנבחר לצד הישיבה מנציחה אותו בצורה מיטבית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/20 17:31 ג בתשרי התשפא

רחוב חדש במזרח ירושלים ייקרא על שם הרב בני אלון
הרב בני אלון ז"ל. רחוב חדש ייקרא על שמו, צילום: Yoav Ari Dudkevitch / FLASH90

רחוב "הרב בני אלון": היום (ב') אישרה ועדת השמות של עיריית ירושלים פה אחד, את מיקומו של הרחוב שייקרא על שמו של הרב בני אלון. המקום אותו אישרה הוועדה הוא בשכונת א-טור שבמזרח ירושלים, ברחוב המגיע לישיבת "בית אורות", אותה הקים הרב אלון. 

הרב בני אלון היה מראשית הציונות הדתית, כאשר כיהן כשר התיירות (2001–2004) וכחבר הכנסת למשך 14 שנה (1996–2009). כן היה יושב ראש מפלגת מולדת ויו"ר הרשימה המאוחדת האיחוד הלאומי-מפד"ל. קודם לכן היה ראש ישיבת בית אורות בהר הזיתים בירושלים ורב היישוב בית אל. הרב אלון היה ממקימי שכונת שמעון הצדיק, שכונת ניסן ב"ק הסמוכה לשכונת מוסררה ויזם את הפיכת עמק צורים במורדות הר הזיתים, לגן לאומי.

דן אילוז, חבר מועצת העיר מטעם התעוררות, שהצביע בעד שם הרחוב מסר בעקבות ההחלטה כי "התרגשתי מאוד להצביע בעד רחוב על שמו של הרב בני אלון, מראשי הציונות הדתית. הרב אלון היה מנהיג שאהב את מדינתו ואת עמו, וגם את עיר בירתו. ברמה האישית, נפגשתי איתו פעמים רבות בתחילת דרכי הפוליטית, והעצות שהוא נתן לי מלוות אותי עד היום ומכוונות אותי בעשיה למען העם והארץ. הוא מגדל אור של מוסר וצדק בתוך העולם הפוליטי הישראלי, ומודל לחיקוי עבורי. האיתור שנבחר לצד הישיבה שהקים בתוך ירושלים הנבנית מחדש מנציחה אותו בצורה מיטבית".