משרד הבריאות: רווקים דתיים יכולים לאכול עם חברים את סעודות החג - בשטח פתוח

חבר מועצת העיר ירושלים פנה למשרד הבריאות בבקשה למצוא פתרון לרווקים דתיים בסעודות החג, ונענה כי "תותר סעודת חג משותפת עם חבריהם במרחב הפתוח תוך שמירה על ההנחיות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 17:27 כח באלול התשפ

משרד הבריאות: רווקים דתיים יכולים לאכול עם חברים את סעודות החג - בשטח פתוח
דן אילוז, צילום: ללא קרדיט

עם פרסום ההנחיות לחג, התפרסמה ההנחייה שאוסרת על שהות בבית של מישהו אחר. בעקבות הנחיה זו, ביקש דן אילוז, חבר מועצת עיר בירושלים מטעם 'התעוררות' המייצג את הסרוגים בעיר. לברר מהו הפתרון עבור רווקים שגרים לבד.

משטרת ישראל נערכת לסגר: אלפי שוטרים וחיילים נפרסים ברחבי הארץ

"לבחור לשמור על המשפחה שלך ולהישאר לבד במשך החג זו בחירה עם מחיר כבד מנשוא של בדידות. לשומרי שבת המשמעות היא 48 שעות של בדידות מוחלטת בלי גישה לטכנולוגיה. גם למי שאינו שומר מדובר באתגר גדול מאוד. לבדידות קיצונית שכזאת יש גם משמעויות פסיכולוגיות מרחיקות לכת."

אילוז, נבחר למועצת העיר כשהיה רווק, התחייב לתת מענה לקהילת הרווקים הדתיים בעיר, ובשנה האחרונה התחתן. הוא פנה למשרד הבריאות, בפנייתו הסביר את הקשיים שההנחיות מערימות על אוכלוסיית הרווקים והרווקות הירושלמית וביקש לגבש יחד עם המשרד פתרון ראוי.

"דווקא כמי שמאוד מקפיד על ההנחיות, ותומך בגישה זהירה מאוד מול המחלה, אני מבין שההנחיות הנוכחיות, במצב של חבריי הרווקים ורווקות, הן גזירה שאי אפשר לעמוד בה".

צילום: shutterstock

בתשובה לפנייתו של אילוז, הציע במשרד הבריאות פתרון שיעמוד במתווה סגר החגים: "הפתרון לפי ההנחיות הקיימות הוא לעשות ארוחות בחוץ, במרחב פתוח, בתוך ה500 מטרים מהבית, תוך ריחוק חברתי ושמירה על 2 מטרים בין הסועדים, ותוך שמירה על מגבלות ההתקהלות."

בשיחה עם 'כיפה' סיכם דן אילוז: "אסור לנו לשכוח את חברינו הגרים לבד וזו חובה סולדירית לגבש אף להם פתרונות מתאימים לחייהם בסגר. משיחות עם חבריי הבנתי שבסגר הקודם, לא היה בכלל מי שדאג לאוכלוסיית הרווקים והם נפגעו מזה. אני שמח שיכולתי לעזור לאלפי אנשים לחגוג את החג בצורה שמתאימה להנחיות תוך שמירת בריאות הציבור. בברכת תחל שנה וברכותיה".