פרופסור גמזו מעריך: "הכיתות הגבוהות לא ישובו בקרוב"

פרויקטור הקורונה אמר הערב כי עד סוף השבוע נגיע ל-800 חולים קשה, ולמרות זאת הבהיר כי הוא מתנגד להחמרה בסגר : "צריך לתת צ'אנס". עוד מ אמר: "ללא המגבלות היינו מגיעים ל-10,000 חולים לפחות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/20 23:01 ב בתשרי התשפא

פרופסור גמזו מעריך: "הכיתות הגבוהות לא ישובו בקרוב"
פרופסור רוני גמזו, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שרי הממשלה ובכירי משרד הבריאות צפויים לדון הלילה (א') ומחר בהגבלות חדשות. על הפרק: צמצום מקומות העבודה הפתוחים, רק בעלי היתר יוכלו לנסוע בכבישים, סגירת חנויות ואולי גם סגירת בתי כנסת. על רקע הדיונים על הגבלות חדשות, אמר הערב פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, כי בסוף השבוע לקו האדום שהציבו במשרד הבריאות, 800 חולים במצב קשה. "ההערכה שלי שנסיים את השבוע הקרוב עם 800 חולים קשה ו-20 מתים ביום. חלקם משתחררים מבית החולים אבל חלקם ממשיכים להיות מאושפזים. זה הביטוי של העלייה בתחלואה שראינו בשבועות האחרונים". את הדברים אמר במהדורת החדשות של ערוץ 12. 

בתי כנסת יסגרו? יתכנו החמרות בסגר

"אני מזכיר שאני תומך בסגר למרות שהתנגדתי לו בהתחלה", הסביר גמזו את המחלוקת שלו עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בעניין ההחמרות. "בינתיים הצבנו מתווה של הגבלה מאסיבית על התקהלויות ברחבי המדינה, המשך ההפעלה של הכלכלה ומעט חופש באזור הקהילתי. אני רוצה לתת לזה צ'אנס". גמזו הדגיש שהוא מתנגד להחמרה בסגר בשלב זה על אף דבריו הקשים באשר לתחלואה בהמשך השבוע.

גמזו הוסיף כי גם אם דעתו לא תתקבל, הוא לא מתכוון ללכת הביתה: "אם לא יקבלו את עמדתי אני ארגיש לא בנוח עם זה אבל בסופו של דבר אלה האיזונים שצריך לעשות. אתם מכירים אותי – אני נמצא בתפקיד הזה מבלי לברוח כשיש דלת מסתובבת. אני לא הטיפוס שבורח, לפעמים העמדה שלי מפתיעה". 

לדעתו של גמזו, מערכת החינוך חייבת להמשיך להיות סגורה לאורך כל תקופת החגים. גמזו העריך כי הפעילות בכיתות הגבוהות לא תחל מיד עם סיום הסגר. "אני מכבד את גלנט, אבל הנתונים מדברים בעד עצמם. בדיעבד אני מרגיש לא בנוח עם ההחלטה לסגור את מערכת החינוך". 

בסוף הריאיון פנה גמזו לציבור: "הדרך לנצח היא להיות אחראי ולשמור על בני המשפחה, החברים והמדינה. אפשר לעבור את הסגר וזה תלוי בכולנו ובממשלה". 

(ראש הממשלה מעדכן על הסגר)