בתי כנסת יסגרו? יתכנו החמרות בסגר

השרים ובכירי משרד הבריאות צפויים לדון הלילה ומחר בהגבלות חדשות. על הפרק: צמצום מקומות העבודה הפתוחים, רק בעלי היתר יוכלו לנסוע בכבישים, סגירת חנויות ואולי גם סגירת בתי כנסת. גנץ: "נדרשת אחריות אישית בכדי שלא נזדקק להדק את הסגר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/20 21:18 ב בתשרי התשפא

בתי כנסת יסגרו? יתכנו החמרות בסגר
סגר בראש השנה, צילום: Yossi Aloni/Flash90

ראש השנה מאחורינו, הכבישים היו ריקים כמעט לגמרי, ומחר (ב') אזרחים רבים יחזרו למקומות העבודה שלהם כמעט כרגיל ועל אף הסגר שהחל בצהריי יום שישי. לפיכך, צפויה החמרה נוספת בהגבלות. אם וכאשר יתקבלו החלטות חדשות, הן ייכנסו לתוקף רק לאחר יום הכיפורים בשל הקשיים הפוליטיים הרגילים והצורך בישיבת קבינט, ישיבת ממשלה ותיקון תקנות.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושר הבריאות, יולי אדלשטיין, הבהירו כי ייתכן שיהיה צורך בהגבלות חמורות יותר, אך למרות ההבהרות, קבינט הקורונה לא צפוי להתכנס מחר ומעריכים כי ראש הממשלה יכנס את קבינט הקורונה רק ביום שלישי כדי לקבל החלטות על החמרת הסגר. על הפרק עומודות מספר הגבלות: צמצום מקומות עבודה לא חיוניים, קביעה שרק בעלי היתר בכתב יוכלו לנוע בכבישים, וכן אפשרות לסגירת חלק מהחנויות בקניונים ובשווקים, וגם שאלת האכיפה בבתי הכנסת ובהפגנות. נראה מערכת החינוך תישאר סגורה לפחות לשלושת השבועות הקרובים. במקביל, מופעל לחץ לפתוח את הגנים לגילאי 3-0.

ובתוך כך, שר הביטחון בני גנץ, קיים הערב ביחד עם שר החוץ גבי אשכנזי ושר המדע יזהר שי דיון טלפוני והערכת מצב, עם פורום מומחים בנושא תחזית העלייה בתחלואה.

גנץ אמר בסיום הדיון, כי ההתפשטות בתחלואה מדאיגה, ובשל כך נדרש מכל אזרחי המדינה לגלות קודם כל אחריות אישית על עצמם ועל הקרובים להם, ולציית להנחיות תוך דגש על הימנעות מהתקהלויות ועטיית מסיכות. גנץ אמר, כי אם לא תהיה היענות להוראות, לא יהיה מנוס מלהדק את הסגר בכדי למנוע את התפשטות התחלואה, למנוע פגיעה ביכולת הספיקה של בתי החולים וסגירה לאורך זמן של המשק כולו."

גנץ עדכן גם על המשך התקדמות המאמצים של מערכת הביטחון בהעלאת מספר הבדיקות, תגבור מערך קטיעת שרשראות ההדבקה הצפוי וכן על קידום שיתוף הפעולה עם הרשויות המקומיות וסיוע למבודדים בקצה. לצד זאת, נערכים במערכת הביטחון לקלוט אלפי אזרחים נוספים שיזדקקו להיכנס לבידוד במלוניות ולסיוע בבתיהם.