נתניהו: ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להטיל החמרות נוספות

ראש הממשלה מסר הצהרה מיוחדת, ואמר כי במצב התחלואה הנוכחי ייתכן ולא יהיה מנוס מלהחמיר את ההגבלות, והשרים ידונו בכך. הוא הוסיף כי "לא נטיל סגר סתם, אך לא נימנע מלהחמיר את ההגבלות אם יהיה צורך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 20:29 כח באלול התשפ

נתניהו: ייתכן ולא תהיה ברירה אלא להטיל החמרות נוספות
ראש הממשלה נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה נתניהו מסר הערב (ה') הצהרה מיוחדת, לקראת הטלת הסגר הכללי מחר, ערב ראש השנה, בשעה 14:00. אחריו מסרו הצהרות שר הבריאות יולי אדלשטיין, ושר האוצר ישראל כ"ץ שהציג תכנית כלכלית חדשה.

ההצהרה מגיעה על רקע הדיווחים כי שרי הממשלה דנו מוקדם יותר הערב עם ממונה הקורונה פרופ' גמזו בהחמרות בהגבלות. דווח כי ההחמרות לא צפויות להיכנס לתוקף לפני ראש השנה. בחדשות 12 פורסם כי במהלך הדיון התרחש עימות בין נתניהו לממונה גמזו, ולאחר מכן לא השתתף גמזו בהצהרה. גמזו עצמו מסר כי לא השתתף בהצהרה בשל הבידוד בו הוא נמצא.

ראש הממשלה אמר בהצהרה כי "אני מעריך שבמצב התחלואה הזה, וכפי שהמליצו רבים, ייתכן שלא תהיה לנו ברירה אלא להחמיר את ההנחיות. לא אטיל סגר סתם על אזרחי ישראל, ולא אהסס להטיל הגבלות אם יהיה צורך בכך"". הוא הוסיף עוד: "ייקח עוד כמה חודשים עד שנראה את החיסונים, אבל זה נראה לעין – דבר שלא יכולתי לומר לפני כמה שבועות. אלה ימים של מאמץ לאומי משותף לכולנו. הבריאות והכלכלה הם בידיים שלנו".

בהתייחס לתכנית הכלכלית אמר ראש הממשלה: "אנחנו מודיעים על עוד תוכנית סיוע חשובה. ניתן מענקים לשילוב עובדים, נרחיב את ההלוואות בערבות המדינה ונקצץ בשכר הבכירים".