החמרות נוספות בדרך: הגבלת התפילות וההפגנות

ראש הממשלה סיים התייעצויות עם ממונה הקורונה ועם שרים בכירים, ומבקש לאשר הגבלות נוספות על האוכלוסייה, ולמעשה להחמיר את הסגר שיוטל בערב החג. על הפרק: צמצום מקומות העבודה, הגבלות על תפילות וכן על הפגנות

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/20 18:36 כח באלול התשפ

החמרות נוספות בדרך: הגבלת התפילות וההפגנות
הסגר יוחמר?, צילום: דני מרון, פלאש90

ראש הממשלה נתניהו קיים אחר הצהריים (ה') התייעצויות דחופות עם מספר מצומצם של שרים בכירים ועם ממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו. על פי דיווח ב'קול ברמה', נתניהו והשרים עסקו באפשרות להחמיר את המגבלות על האוכלוסייה לקראת הסגר הכללי, שצפוי להתחיל מחר בשעה 14:00.

משטרת ישראל נערכת לסגר: אלפי שוטרים וחיילים נפרסים ברחבי הארץ

על פי הדיווח, ישנה הסכמה עקרונית בין משתתפי הדיון, שהתקיים באמצעות ה'זום' על החמרת ההגבלות, ודיון נוסף לגבי הפרטים יתקיים בהמשך הערב. על פי הפרטים הידועים כרגע, יבוטלו הקלות רבות, כולל ההיתר ל-30% במקומות העבודה.

עוד דווח כי צפויה החמרה גם לגבי בתי הכנסת, והגבלה נוספת על מספר המשתתפים המותר בתפילות. ההגבלות צפויות בין היתר בעקבות נתק ששורר בשעות האחרונות בין האלוף במיל' רוני נומה, המרכז את הטיפול במגזר החרדי, לבין החסידויות הגדולות, הצפויות לקיים תפילות המוניות, על אף המגבלות שהטילה הממשלה.

בנוסף, שוררת הסכמה לגבי הצורך להגביל את ההפגנות, וגם הנושא הזה על הפרק. עם זאת דווח כי עוצר של ממש לא צפוי להיות מוטל לפני ראש השנה.

במקביל, חברי ועדת החוקה החליטו להגדיל את הטווח שיותר לצאת ממנו במהלך הסגר לקילומטר אחד, במקום 500 המטרים שאושרו בממשלה. הממשלה נענתה לפניית חברי הוועדה והגדלת הטווח אליו מותר לצאת תאושר.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור איתמר גרוטו, התייחס לפרסומים על החמרת ההגבלות בדיון בוועדת החוקה ואמר כי "כדי להחמיר את ההגבלות נדרשת החלטת ממשלה, אז אני לא רואה את זה קורה בלוח הזמנים, חייבים לאשר היום את התקנות, לא חושב שזה יקרה בלוח הזמנים שעוד שעתיים יש צו".

תנועת 'קריים מיניסטר', אחת התנועות המארגנות את ההפגנות מול בית ראש הממשלה בירושלים, פרסמה הודעה בעקבות הדיווחים ומסרה כי ההפגנה המתוכננת למוצאי ראש השנה תתקיים כמתוכנן. מהתנועה נמסר:"כשהעם קורס והממשלה מטילה סגר פוליטי שלא יוריד את התחלואה ויהרוס את הכלכלה זה אי צדק. כשאי צדק הופך לחוק, זו חובה אזרחית להתנגד ולצאת למחות. יש אחראי אחד לסגר הפוליטי, לחוסר האמון ולכישלון הקולוסאלי - הנאשם מבלפור. ההפגנה חוקית, מותר להגיע מכל מקום ואנו קוראים לציבור להצטרף בהמוניו ולדרוש מראש הממשלה הכושל והמושחת להתפנות מבלפור".