סקר מנדטים: למרות ההסכם בבית הלבן - הליכוד יורד ל-30 מנדטים

הסקר שבחן את השפעת הסכמי השלום על מפת המנדטים מראה תוצאה הפוכה מהתחזיות: נתניהו והליכוד נחלשים ל-30 מנדטים, אחרי שאיבדו מנדט אחד לימינה ובנט שעומדים על 22. מחצית מהציבור לא חושבים שהסגר יעזור

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 20:55 כז באלול התשפ

סקר מנדטים: למרות ההסכם בבית הלבן - הליכוד יורד ל-30 מנדטים
יורד למרות ההסכמים בבית הלבן, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

הערב (ד') מתפרסם סקר של קמיל פוקס בחדשות 13 שמראה כי הציבור הישראלי שעומד להיכנס לסגר שני, לא מתרשם מההסכמים ההיסטוריים בבית הלבן, ומוריד את נתניהו והליכוד ל-30 מנדטים. ימינה מקבלים את המנדט שלהם ועולים לשיא נוסף עם 22 מנדטים. כחול לבן עם גנץ שומרים על מספר חד ספרתי ומקבלים 8 מנדטים בלבד. יש עתיד שסערה סביב התבטאויותיו של עופר שלח עומדת על 18 מנדטים. הרשימה המשותפת רשמו ירידה ל-12 מנדטים.

שאר התוצאות: ישראל ביתנו של ליברמן - 8 מנדטים, מרצ- 8, ש"ס – 7, יהדות התורה – 7. המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה: העבודה, גשר, דרך ארץ והבית היהודי. תמונת הגושים: 66 מנדטים לגוש הימין, 46 לגוש המרכז-שמאל,  וליברמן ממשיך להוות לשון המאזניים עם 8 מנדטים. 

הציבור פסימי ולא מרוצה מנתניהו

בשאלה מי המתאים ביותר להיות ראש הממשלה? ממשיך להוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 31%, אחריו נפתלי בנט עם 18%, יאיר לפיד - 13% וראש הממשלה החליפי בני גנץ עם 10% בלבד. 28% אחוזים ענו שאינם יודעים. 

הנסקרים נשאלו האם הם חושבים שאחרי הסגר מצבנו יהיה טוב, או שנזדקק לסגר נוסף? 46 אחוז מהנשאלים השיבו כי הם חושבים שהסגר יעזור רק באופן זמני וישראל תגיע לסגר נוסף. 41 אחוזים טוענים שהסגר לא ישנה דבר. 

58 אחוזים מהציבור לא מרוצים מתפקודו של נתניהו, 21 אחוזים די מרוצים, 12 אחוזים העידו כי הם מרוצים מניהול המשבר על ידי ראש הממשלה, שרושם עליה של 3% לעומת הסקר משבוע שעבר.