יו"ר ועדת החינוך: "מתקשה להבין את ההחלטה על סגירת מערכת החינוך - טלטול של המערכת"

לאחר שהממשלה החליטה לסגור את מערכת החינוך החל מיום חמישי, ההחלטה תגיע לאישור ועדת החינוך של הכנסת. ח"כ רם שפע: "החלטה מיותרת שאפשר היה להימנע ממנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 10:20 כז באלול התשפ

יו"ר ועדת החינוך: "מתקשה להבין את ההחלטה על סגירת מערכת החינוך - טלטול של המערכת"
יו"ר ועדת החינוך רם שפע, צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החינוך, התרבות והספורט ח"כ רם שפע התייחס בתחילת ישיבת ועדת החינוך להחלטת השרים לסגור את מערכת החינוך החל ממחר (ה') וען כי זו החלטה מיותר שמזעזעת את המערכת. 

"הממשלה אישרה שהחל ממחר לא יהיו לימודים במערכת החינוך. ההחלטה תגיע לאישור ועדת החינוך בזמן הקרוב", אמר ח"כ שפע. אני מתקשה להבין את ההחלטה לשגע את מערכת החינוך כך, ובעיני זו החלטה מיותרת שאפשר היה להימנע ממנה".

עוד אמר יו"ר ועדת החינוך: "אני מבין ורואה מה מציגים בממשלה, אבל לפי מה שאני שומע באמצעי התקשורת יש ספקות לגבי היכן מתרחשות ההדבקות וכמובן עולה השאלה מה קורה בגנים, שם ההדבקה היא מאוד מאוד נמוכה, וכך גם נתוני ההדבקה הנמוכים בבתי הספר היסודיים". הוא הודיע כי הוועדה תדון בתקנות הסגר ושהודעה על מועד הישיבה תימסר בקרוב." 

כזכור, הממשלה החליטה במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי פרופ׳ רוני גמזו, לסגור את כל מערכת החינוך (למעט חינוך מיוחד וחריגים), כולל בתי ספר, גני ילדים ומעונות יום, כבר מיום חמישי הקרוב נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה.