חוזרים לישראל: המשלחת לוושינגטון הפרה את ההגבלות?

מתווה הנסיעה של המשלחת קבע כי העיתונאים ופמליית ראש הממשלה ודרשו לתקופת בידוד קצרה בלבד היות והם נשמרו בבידוד במהלך הנסיעה, אולם הדיווחים האחרונים מספרים כי לא היתה הקפדה על הכללים. נתניהו התייחס לירי הרקטות: "אני חוזר לארץ עם שלוש משימות: להילחם בקורונה, להילחם בטרור ולהמשיך להרחיב את מעגל השלום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 09:45 כז באלול התשפ

חוזרים לישראל: המשלחת לוושינגטון הפרה את ההגבלות?
נתניהו ורעייתו בנתב"ג, בשבוע שעבר, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

המשלחת לטקס חתימת הסכם השלום, הכוללת את פמליית ראש הממשלה נתניהו ועיתונאים ממגוון ערוצים, הצטרכו להיכנס לבידוד מקוצר לאחר בדיקת קורונה נוספת מיד עם הנחיתה בארץ, כך הוחלט במתווה הנסיעה. התנאי למתווה היה שכל המשלחת נמצאת ביחד במלון ולא יוצאת ממנו ולא נפרדת לאורך כל הנסיעה לוושינגטון, אולם ישנם דיווחים כי חלק מחברי המשלחת הפרו את ההנחיות. 

ד"ר שרון אלרעי הסבירה בראיון לגלי צה"ל, ממלאת מקום ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות קבעה: "מתווה המשלחת היה מבוסס ע"כ שמגיעים כגוף אחד ולא יוצאים מהמלון למעט לטקס. אם הכלל הבסיסי הופר, נבחן דברים מחדש".

עיתונאי ישראל היום הכחיש את הדיווחים הפרת הבידוד בטוויטר: "העיתונאים שנילוו למשלחת שמרו על הכללים כפי שסוכם. בבקשה לחפש כותרת במקום אחר". 

לפני העליה למטוס בחזרה לישראל, נתניהו סיכם את הנסיעה ההיסטורית: "אנחנו מסיימים עכשיו ביקור היסטורי בוושינגטון, בו חתמנו על מסמכי הכינון של שני הסכמי שלום עם שתי מדינות ערביות. את הפירות של ההסכמים הללו אזרחי ישראל יראו מהר מאוד, אבל הם יעמדו לנו לדורות. כל אחד שהיה במקום הבין, שעשינו תפנית היסטורית לטובת מדינת ישראל, ולטובת השלום". 

ראש הממשלה התייחס לירי הרקטות במהלך הטקס: "אני חוזר עכשיו לארץ עם שלוש משימות, אחת - להילחם בקורונה, שתיים - להילחם בטרור, שלוש - להמשיך להרחיב את מעגל השלום. אני לא מתפלא שהטרוריסטים הפלסטיניים, ירו לעבר ישראל בדיוק בזמן הטקס ההיסטורי הזה. הם רוצים להחזיר את השלום לאחור, הם לא יצליחו בזה. אנחנו נכה בכל אלה שידם שלוחה לפגוע בנו, ואנחנו נושיט יד לשלום לכל אלה שידם שלוחה לשלום איתנו".