ארדן: "הסיפוח לא ירד מהפרק, אחרי הבחירות בארה"ב אפשר יהיה לדון בזה שוב"

שגריר ישראל באו"ם, שהשתתף בטקס הסכם השלום החגיגי, הסביר כי למרות ההצהרות החלת הריבונות עדיין על השולחן, וטען כי הממשלה ידעה כי המהלך לא יקרה ללא תמיכת ממשל טראמפ

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/09/20 08:06 כז באלול התשפ

ארדן: "הסיפוח לא ירד מהפרק, אחרי הבחירות בארה"ב אפשר יהיה לדון בזה שוב"
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר טקס חתימת הסכם השלום בין בחריין ואיחוד האמירויות לישראל, שגריר ישראל באו"ם החדש, גלעד ארדן מסביר כי, למרות ההצהרות כי החלת הריבונות בוטלה לטובת השלום, הנושא יחזור לדיונים לאחר הבחירות לנשיאות ארצות הברית בנובמבר. 

"הסיפוח לא בוטל, אך ירד מסדר העדיפויות של האמריקנים. ידענו שזה לא יוכל לקרות בלי שיתוף פעולה מממשל טראמפ", קבע השגריר ארדן בראיון לגלי צה"ל. 

ארדן העריך כי ישנם הסכמים נוספים בדרך: "זה עניין של חודשים עד שנגיע שוב למדשאות הבית הלבן. אם בעבר היו מתייחסים בלגלוג לאמירות של טראמפ - היום מבינים שהן אמיתיות". 

כזכור, אמש (ג') בנאומו של שר בחוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד, במדשאות הבית הלבן, הוא הודה לראש הממשלה נתניהו על נכונותו לדחות את החלת הריבונות לפחות עד 2024: "כבוד ראש ממשלת ישראל נתניהו, תודה לך על בחירתך בשלום ועל עצירת הסיפוח של השטחים הפלשתיניים. זוהי החלטה שמחזקת את המאמץ שלנו להשיג עתיד טוב יותר לדורות הבאים. היוזמה הזאת שמתחילה כאן אינה סיסמה לשם הישגים מדיניים בלבד, אלא נועדה ליצירת עולם טוב יותר".