הנחיות הסגר | מה מותר עד 500 מטרים ממקום המגורים?

משרד הבריאות פרסם הבוקר את ההנחיות לסגר בחגים. מה מותר לעשות מעבר ל-500 המטרים מחוץ לבית? בין השאר: הצטיידות במוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים, השתתפות בהפגנות וטבילת אישה במקווה טהרה

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 11:42 כו באלול התשפ

הנחיות הסגר | מה מותר עד 500 מטרים ממקום המגורים?
סגר בירושלים בתקופת הגל הראשון, צילום: Danny Meron/Flash90

משרד הבריאות פרסם הבוקר (ג') את ההנחיות הראשונות לסגר בתקופת החגים. במשרד הבריאות פירטו את המקומות אליהם ניתן לצאת ב-500 המטרים שמחות למקום המגורים, כמו כן, פרסם המשרד לאן ולמי מותר לצאת מעבר ל-500 המטרים. גם מתווה התפילות בראש השנה ויום הכיפורים פורסם הבוקר. ההנחיות החדשות צריכות לקבל כעת את אישור הכנסת. 

המקומות אליהם מותר לצאת בתוך 500 המטרים מחוץ לבית. מקומות עבודה ללא קבלת קהל; סגירת כלל העסקים בתחום המסחר, תרבות, בילוי, פנאי ותיירות פנים כולל בריכות שחיה, חדרי כושר ומסעדות; שירותים חיוניים יישארו פתוחים: מכירת מזון, בית מרקחת, מוצרי היגיינה, אופטיקה, תחזוקת הבית, מוצרי תקשורת, שירותי תקשורת ואביזרים רפואיים; עסקים, כולל מסעדות, יורשו להפעיל שירות משלוחים בלבד; הגבלות תנועה ביציאה מהבית של עד 500 מטר, למעט צרכים מותרים שיפורטו בתקנות; סגירת מערכת החינוך למעט חינוך מיוחד, פנימיות וחריגים נוספים, אך מותרת למידה מרחוק; התקהלויות - עד 10 אנשים בחלל סגור עד 20 איש בשטח פתוח.

צילום: ללא

מה מותר מעבר ל-500 מטרים? הגעה וחזרה של עובד למקום עבודה שהוא זכאי לעבוד בו על פי כל דין, וחזרה ממנו; הצטיידות במזון, תרופות, מוצרים חיוניים וקבלת שירותים חיוניים; קבלת טיפול רפואי, טיפול פסיכולוגי ורפואה משלימה; השתתפות בהפגנה; הליך משפטי שמחייב נוכחותו של אותו אדם; הגעה למשכן הכנסת; טיפול במסגרת רווחה; טבילת אישה במקווה טהרה; השתתפות בלוויה; סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד אל ההורה האחר; העברה של קטין שההורה האחראי עליו נדרש לצאת לצורך חיוני טיפול חיוני בבעלי חיים.

צילום: ללא

 

מחשבון הקורונה: כמה אנשים יכולים להתפלל בבית הכנסת?

צריך להבהיר, כי ההנחיות תקפות לגבי קיום תפילות בתוך מבנים ובתי כנסת. ההנחיות לגבי תפילות בשטח פתוח הן: שמירה על קפסולות קבועות של עד 20 אנשים, מרחק של שני מטרים בין אחד לשני, כסא ריק בין אנשים שלא גרים יחד וסימון כל מתחם.

ההגבלות של תפילות בתוך מבנים סגורים מורכבות ממספר גורמים: 1. גודל בית הכנסת. 2. מספר הכניסות לבית הכנסת. 3. צבע היישוב

צילום: ללא

צילום: ללא

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן