מחשבון הקורונה: כמה אנשים יכולים להתפלל בבית הכנסת?

המתווה לתפילות בבתי הכנסת במהלך הסגר גרר ביקורות רבות על חוסר הבהירות והקושי בהבנת הפרטים וההגבלות שבו. מערכת "כיפה" הכינה במיוחד בשבילכם מחשבון מיוחד שיחשב עבורכם את מספר האנשים שיכולים להתפלל בבית הכנסת. לא לגבאים בלבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/20 12:16 כה באלול התשפ

מחשבון הקורונה: כמה אנשים יכולים להתפלל בבית הכנסת?
עושים סדר בתפילות החגים בבתי הכנסת. אילוסטרציה, צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90

עם פרסום ההנחיות אמש (א') על הטלת הסגר בתקופת החגים, נשמעו קולות רבים של אזרחים שלא הבינו את ההנחיות. המתווה להפעלת בתי הכנסת במהלך הסגר בחגים גרר את מירב הביקורת, כשהחישובים שהציג משרד הבריאות כדי להבין כמה אנשים יכולים להתפלל בכל בית כנסת, נראו מסובכים ולא בהירים. 

במיוחד בשבילכם, מערכת "כיפה" בנתה את המחשבון הרשמי לבתי הכנסת בתקופת הסגר בחגים, שייחשב בשבילכם כמה קפסולות וכמה אנשים תוכלו להכניס בבית הכנסת שלכם. 
[מחשבון_תפילה]

 

צריך להבהיר, כי ההנחיות תקפות לגבי קיום תפילות בתוך מבנים ובתי כנסת, וכי ההנחייה היחידה לגבי תפילות בשטח פתוח היא שמירה על קפסולות של עד 20 אנשים ומרחק בין אחד לשני.

ההגבלות של תפילות בתוך מבנים סגורים מורכבות ממספר גורמים: 1. גודל בית הכנסת - שמגדיר את התכולה המקסימלית של המתפללים, תוך שמירה של 4 מ"ר לאדם. 2. מספר הכניסות לבית הכנסת- כדי לאפשר כניסה נפרדת לקפסולות. בעיר אדומה, 2-3 קפסולות לכל כניסה, תלוי במספר הפתחים. בעיר שאינה אדומה שתי קפסולות לכל פתח. 3. צבע היישוב - בעיר אדומה אפשר עד עשרה אנשים בקפסולה, בעיר שאיננה אדומה ניתן להכניס עד 25 אנשים בכל קפסולה.