בהשראת שירת המרפסות: רבנים קוראים לתקיעת שופר בשעה אחידה בכל הארץ

רבנים בכירים מהציונות הדתית, בראשם הרב דרוקמן, חתמו על מכתב הקורא להצטרף ליוזמה לתקיעת בשופר ביום השני של ראש השנה בשעה 11 בכל רחבי הארץ. הרעיון נועד כדי לסייע למבודדים לשמוע קול שופר בחג

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/20 10:54 כו באלול התשפ

בהשראת שירת המרפסות: רבנים קוראים לתקיעת שופר בשעה אחידה בכל הארץ
הרב חיים דרוקמן. קורא לתקיעת שופר בשעה אחידה בכל הארץ, צילום: פלאש 90

ההחלטה על הטלת הסגר וההגבלות בתקופת החגים, ההנחיות שיגרמו לצמצום כמות האנשים בבתי הכנסת ובעיקר, האנשים שנמצאים בבידוד בביתם ואינם יכולים להצטרף לתפילות החג, גרמו לקבוצת רבנים לקרוא לתקיעת שופר בשעה אחידה בכל רחבי הארץ.

רבני הציונות הדתית, ובראשם זקן הרבנים הרב דרוקמן, הרב יעקב שפירא, הרב אליקים לבנון והרב יעקב אריאל, יוצאים בקריאה לכל בעלי התקיעה, ליטול חלק במיזם תקיעת המרפסות ביום ראש השנה. לדברי הרבנים יש אחריות כלל ישראלית, לדאוג לתקיעת שופר עבור כל יהודי החפץ בכך: "האחריות הכלל ישראלית מחייבת אותנו לדאוג לציבור כולו, כולל הציבור המסורתי והכללי אשר גם הוא מחובר אל הקודש".

לנוכח החשש כי בעקבות המגבלות יהיו רבים שלא יצאו ידי חובת תקיעת שופר, קוראים הרבנים לכל מי שיש לו כישרון לתקוע בשופר ויש ברשותו שופר, להצטרף ליוזמת ארגון הרבנים 'בנועם', לתקיעת שופר המונית ביום השני של ראש השנה בשעה 11:00 בבוקר בכל ערי ישראל. תקיעת השופר המאוחדת תתקיים במרפסות ברחבות ובחצרות, ותאפשר לכל מי שהשנה נמנע ממנו להגיע לבית הכנסת, לשמוע תקיעת שופר.

מכתב הרבנים לתקיעת שופר בכל רחבי הארץ

מכתב הרבנים לתקיעת שופר בכל רחבי הארץצילום: ישיבת אור עציון


"מיזם זה מבורך ונחוץ ויש בו כדי לחבר את נשמת האומה כולה למצוות היום - תקיעת שופר", כך נאמר במכתב הרבנים שהופץ היום.
 
כאמור ארגון 'בנועם' יצא במיזם, לתקיעת שופר כלל ישראלית, בבוקר השני של ראש השנה בשעה 11:00 "המיזם נולד מביקוש אדיר של קהל מסורתי המקפיד לשמוע את קול השופר, ושחושש השנה שבשל הקורונה לא יוכל לבקר בבתי הכנסת או במקומות התפילה  הקבועים כמדי שנה", סיפרו היוזמים. מודל ההשראה של המיזם הוא שירת המרפסות בימי הסגר הגדול בחודש ניסן. שירה שכללה הצדעה לצוותי הרפואה ושירים של חג הפסח.