אדלשטיין מאיים: "לא אאפשר מו"מ על התכנית, אם היא לא תתקבל - אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות"

תכנית שלושת השלבים של משרד הבריאות צפויה לקבל את אישור השרים, אך תעבור מספר שינויים. הראשון שבהם: סגירת מערכת החינוך תדחה ליום שישי, לאחר שראש הממשלה קיבל את הצעת שר החינוך, שאמר: "הבעיות נמצאות במקומות אחרים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/20 13:00 כד באלול התשפ

אדלשטיין מאיים: "לא אאפשר מו"מ על התכנית, אם היא לא תתקבל - אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות"
צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הממשלה מתכנסת בשעה זו (א') להצבעה על אופי הסגר בחגי תשרי. הישיבה נדחתה בשעה וחצי בעקבות דיונים של הרגע האחרון ומחלוקות בקרב השרים. השר יעקב ליצמן, הגיע בשעות הבוקר למשרד ראש הממשלה ועוד לפני תחילת הישיבה, מימש את איומו והתפטר מהממשלה.

על אף דחיית ההשבתה במערכת החינוך, בפתח ישיבת הממשלה, אמר שר הבריאות, יולי אדלשטיין, כי לא יאפשר משא ומתן על התכנית. "אין מנוס מקיום סגר. הבאנו הצעה. ממש לא אהיה מאושר כשהיא תאושר. זהו יום קשה מאוד למדינה. אבל היא הצעת אין ברירה. ולכן אני מבקש שיהיה ברור - מלבד שינויים קוסמטיים כאלה ואחרים, לא אאפשר משא ומתן על התכנית. אני אומר כבר בתחילת הדיון בצורה ברורה - אם התכנית לא תתקבל אמשוך אותה ולא אביא תכניות חלופיות. הקורונה היא לא עניין פוליטי ולא עניין לפופוליזם. היא עניין של חיים ומוות. אני מציע לכל מי שטוען שאפשר אחרת, לעשות סיורים בבתי החולים, במחלקות הקורונה, ולראות את המצב", אמר אדלשטיין. 

שר החינוך, יואב גלנט, הודיע אמש כי הוא מתנגד לסגירת מערכת החינוך ביום רביעי, והציע לדחותה ליום שישי. גלנט ערך שיחות עם מספר לא מבוטל של שרי ממשלה בניסיון להאריך את הלימודים בעוד יומיים, כך שמערכת החינוך תפעל יומיים נוספים ותכנס לסגר כללי עם כל המשק ביום שישי במקום ביום רביעי. כפי הנראה בקשתו התקבלה ותועבר להצבעת הממשלה. 

הבוקר אמר גלנט: "מערכת החינוך ותלמידי ישראל הם העתיד והיתרון שלנו, הם לא גורם התחלואה. הבעיות נמצאות במקומות אחרים והגיעה השעה לטפל בהם. אדרוש בישיבת הממשלה לקיים את הלימודים עד יום ו' הקרוב (18/9/20), כדי לאפשר לתלמידים רצף חינוכי ולהוריהם יציבות כלכלית".