גנץ נגד נתניהו: "כחול לבן תמשיך להגן על מערכת אכיפת החוק"

ראש הממשלה החליפי התייחס בפתח ישיבת סיעתו על המתקפות של הליכוד כנגד מערכת המשפט: "זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק". על סוגיית התקציב: " זוהי השעה להוכיח לאזרחי ישראל שאנחנו כאן עבורם ולא עבור פוליטיקה קטנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 20:35 כ באלול התשפ

גנץ נגד נתניהו: "כחול לבן תמשיך להגן על מערכת אכיפת החוק"
בני גנץ, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לאחר שראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בפתח סיעת הליכוד ומתח ביקורת נגד מערכת אכיפת החוק, ראש הממשלה החליפי בני גנץ הגיב לדבריו. גנץ נאם גם הוא בישיבת סיעת כחול לבן והודיע כי מפלגתו תגן על המערכת: "יש לנו מסר אחד ברור וחד לכל מי שעוסק באכיפת החוק במדינת ישראל: החל מהשוטר, החוקר, השופט, ממלאי התפקידים בפרקליטות ועד השופטים עצמם".

נתניהו על חשיפת עמית סגל: "רוצים לדעת את האמת, אין מנוס מחקירה עצמאית"

"זיקפו קומה, אל תיראו ואל תחששו אתם תמלאו את חובתכם ותגנו על שלטון החוק והדמוקרטיה ואנחנו נמלא את חובתנו ונגן עליכם" אומר גנץ. עוד המשיך גנץ לתקוף את נתניהו: "מתקפות חריפות מצד השלטון נגד מערכת אכיפת החוק הן סכנה לדמוקרטיה הישראלית. זו לא ביקורת לגיטימית ואין בה אלא ניסיון לרסק ולפרק. מערכת המשפט ואכיפת החוק לא נולדו ולא יקרסו לטובתו או לרעתו של אדם זה או אחר".

עוד הוסיף: "כחול לבן מחזיקה במשרד המשפטים כדי למנוע צעדים מסוכנים ומיותרים ובעיקר כדי להמשיך להגן על בתי המשפט ועל מערכת אכיפת החוק שתבטיח את חוסנה הדמוקרטי של ישראל. לא הכל פוליטי – לא הכל אישי. נעמוד כולנו כחומה בצורה וניתן גב למערכת המשפט".

בני גנץ התייחס גם לסוגיית תקציב המדינה, שנדחה ובמקומו התקציב הקבוע יאושר תזרים מיוחד: "הערב נאשר בממשלה את סיום התזרים לשנת 2020 על מנת לאפשר חמצן למשרדי הממשלה להמשיך לפעול בשבועות אלה. אני מודה לשר האוצר ישראל כ"ץ על העבודה המאומצת בנושא, ביחד איתי, עם ראש הממשלה ועם השר עמיר פרץ וכל שרי הממשלה. 

מנגד מיהר להשמיע בני גנץ גם ביקורת בנושא: "לצד המענה שאנחנו נותנים היום, מדינת ישראל מתנהלת ללא תקציב זמן רב. זה משתק. זה פוגע באיתנות הפיננסית של ישראל. זה יוצר חוסר ודאות למשק. ואם בתקופה רגילה זהו מצב בעייתי, בתקופת קורונה זהו מצב בלתי נסבל. מחר בבוקר עלינו להתחיל מיד לעבוד על תקציב מדינה ל-2021. זה לא עניין פוליטי- זה עניין בסיסי בכלכלה ובניהול תקין של מדינה. זה יסייע לעצמאים, לאלו שאיבדו את עבודתם ולכל הישראלים שנושאים לממשלת ישראל עיניים בתקופה הזו ומבקשים מאיתנו- תעבדו בשבילנו. 

עוד הוסיף: "תנו לנו יציבות. תראו לנו שיש לנו על מי לסמוך. אני פונה לראש הממשלה ולשר האוצר- זוהי השעה להוכיח לאזרחי ישראל שאנחנו כאן עבורם ולא עבור פוליטיקה קטנה. ולהחזיר את אמון הציבור בנו, נבחריו".