הנשיא ריבלין על פרשת אל-קיעאן: "גם אחרי שעובר זמן, ניתן לומר טעינו, שגינו, נבדוק ונחקור"

נשיא המדינה התייחס לאירוע בו נורה אזרח ישראלי בידי שוטרים והשבוע נחשף כי הוא לא היה מחבל. ריבלין לא חסך את הביקורת גם מהפרקליטות ואמר: "גם על ארגונים ממשלתיים מוטלת האחריות לביקורת עצמית ולהתנצלות על טעויות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 18:43 כ באלול התשפ

הנשיא ריבלין על פרשת אל-קיעאן: "גם אחרי שעובר זמן, ניתן לומר טעינו, שגינו, נבדוק ונחקור"
הנשיא ריבלין בטקס "אות הנשיא להתנדבות", צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

בטקס הענקת אות הנשיא להתנדבות שנערך היום (ד') התייחס נשיא המדינה רובי ריבלין לפרסומי הימים האחרונים באשר לאירועי אום אל חיראן, ולמותו הטראגי של יעקב אבו אל-קיעאן שהתברר כי היה בשוגג:
״דרוש לב רחב מספיק בשביל להאמין בכוחו של האדם לבקש סליחה, לתקן את דרכיו ולעשות שינוי".

ריבלין התייחס לטענת הפרקליטות היום, שהתנערו מהביקורת ואמרו כי לא טענו בשום שלב שאל-קיעאן היה מחבל. על כך אמר הנשיא: "לא רק יחידים צריכים להכיר בטעויותיהם. גם על ארגונים ממשלתיים ומדינות מוטלת האחריות לביקורת עצמית ולהתנצלות על טעויות. חוסנה של מערכת, כל מערכת, נבחן ביכולת שלה לאפשר חקירה כשזו נדרשת, להודות בטעויות, לתת דין וחשבון, ולתקן את דרכיה להבא. גם אחרי שעובר זמן, ניתן לומר טעינו, שגינו, נבדוק, נחקור".

טקס חלוקת "אות הנשיא להתנדבות" נערך היום בטקס מצומצם בבית הנשיא, זו השנה ה-47. האות הוענק ל-12 מתנדבים וארגונים. ארבעה מהזוכים קיבלו במסגרת הטקס אות מיוחד למתנדבים בתקופת המאבק בנגיף הקורונה. לצידם, הוענקו אותות לשמונה מתנדבים וארגונים העוסקים בשיקום טיפול וחינוך לאוכלוסיות במעגל העבריינות, שנבחרו לקבל את הוקרת החברה והמדינה לעשייתם ההתנדבותית. הנושא נבחר על רקע פועלו המוגבר של הנשיא לקידום תהליכי השיקום ומחיקת רישום פלילי לאזרחים, חיילים ומתנדבי שירות לאומי. האות הוא פרי יוזמת מוסד הנשיאות בשיתוף עם המועצה הלאומית להתנדבות.