בשל המלצת משרד המשפטים: הפיילוט לרחצה נפרדת בשמורות הטבע - הוקפא

הפיילוט שהיה מתוכנן להתקיים במהלך החודש הקרוב, הוקפא בידי רשות הטבע והגנים, אחרי שמשרד המשפטים המליץ שלא לקיימו עד בירור כל ההיבטים המשפטיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/09/20 16:53 כ באלול התשפ

בשל המלצת משרד המשפטים: הפיילוט לרחצה נפרדת בשמורות הטבע - הוקפא
עין פשחה בימים מלאים יותר, צילום: Oren Nahshon / FLASH90

אחרי שהודיעה כי תבחן באמצעות פיילוט ימים נפרדים לגברים ונשים בשמורות הטבע, פרסמה רשות הטבע והגנים את החלטתה כי המהלך יוקפא בשל תגובת משרד המשפטים שביקש שלא לקיים את הפיילוט עד לבירור סופי של כל ההיבטים המשפטיים הכרוכים במהלך.

בשבוע שעבר פורסם כי רשות הטבע והגנים הייתה אמורה להתחיל בפיילוט בו יהיו ימים מוגדרים לנשים וימים לגברים. הפיילוט שכבר התפרסם ונקבעו לו תאריכים ספציפיים, היה אמור להתקיים בשמורת עיינות צוקים. מהלך דומה התקיים כבר בגן השלושה (הסחנה) בחודש אוגוסט, כאשר שם ההפרדה התאפשרה בשעות אחר הצהריים, אחרי שעות הפעילות הרגילות של הגן. 

הפיילוט שנועד לבחון ימים נפרדים לגברים ולנשים בשמורת הטבע עיינות צוקים (עין פשחה) שבצפון ים המלח, גרם למשרד המשפטים להכריז כי הוא ממליץ שלא לקיים את הפיילוט עד לבירור כל ההיבטים המשפטיים הכרוכים בדבר, החל מהשאלה האם לרשות הטבע והגנים ישנה סמכות לקבוע הפרדה מגדרית, ועד לשאלה האם זו פגיעה במרחב הציבורי שאמור להיות פתוח לכלל הציבור. 

זאת לא הפעם הראשונה בו עמדת משרד המשפטים עוצרת מהלך שיש בו הפרדה מגדרית. בשנה שעברה אסר בית המשפט על קיום הופעה עם הפרדה בין גברים לנשים בעפולה, וקודם לכן הוא התיר רק באופן חלקי כנס של חב"ד בתל אביב שהייתה בו הפרדה מגדרית. בעקבוץ מקרי העבר, עמדת אנשי המקצוע במשרד המשפטים לא צפויה לתמוך בפיילוט של רשות הטבע והגנים.