יו"ר הכנסת נפגש עם מבקר המדינה: "הפרסומים מעוררים זעזוע ודאגה גדולה"

בעקבות החשיפה אתמול כי גורמים בפרקליטות ובמשטרה הסתירו מידע רלוונטי על חוקרי נתניהו, נפגש היום לוין עם המבקר אנגלמן וביקש ממנו לפתוח בבדיקת הפרשה: "חשיפת האמת הכרחית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 18:04 יט באלול התשפ

יו"ר הכנסת נפגש עם מבקר המדינה: "הפרסומים מעוררים זעזוע ודאגה גדולה"
יו"ר הכנסת יריב לוין, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין נפגש היום (ג') עם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן ודרש ממנו לפתוח בחקירה התנהלות המשטרה, הפרקליטות ומשרד פרקליט המדינה בכל הנוגע לתיקי נתניהו. הדברים מגיעים בעקבות החשיפה של עמית סגל בחדשות 12 כי פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן וגורמים בכירים במשטרה, מנעו חקירות של מח"ש כדי לא "לעזור" לנתניהו. 

לוין סיפר בחשבון הפייסבוק שלו כי "נפגשתי לפני זמן קצר בלשכתי עם מבקר המדינה, מר מתניהו אנגלמן, והעליתי בפניו את ההכרח כי משרד המבקר יקיים בדיקה מקיפה ומיידית של ההתנהלות המערכתית החמורה כפי שהתגלתה באופן ניהול חקירות ראש הממשלה וההחלטה להעמידו לדין".

הוא הוסיף בעקבות הדיווח אתמול כי "הפרסומים האחרונים אודות התנהלותם של פרקליט המדינה לשעבר, מח״ש ובכירים במערך החקירות במשטרה, מעוררים זעזוע ודאגה גדולה. חשיפת האמת הכרחית לא רק לשם עשיית צדק בעניינו של ראש הממשלה, אלא על מנת להבטיח שהפרקליטות, המשטרה ומח״ש ימלאו את תפקידיהם החשובים והרגישים בניקיון כפיים, ותוך שימוש ראוי ומידתי בכוח העצום המופקד בידיהם".

יו"ר הכנסת סיכם ואמר כי "משרד מבקר המדינה נהנה מאמון ציבורי, ומחזיק בסמכויות ובכלים אשר יכולים לאפשר טיפול ראוי ומיידי בנושא חשוב זה".

על אף הדברים הנכוחים שאמר יו"ר הכנסת בפגישה עם אנגלמן, הוא בחר לדחות היום, בפעם השנייה את פנייתו של חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' לקיים משאל טלפוני כדי לאפשר לו להביא כבר מחר לאישור הכנסת את הצעתו להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית.