תביעה על סך מיליון שקלים נגד יאיר נתניהו: "משפיל אותנו בציבור"

75 בוגרי קרן וקסנר הוציאו תביעת לשון הרע כנגד בנו של ראש הממשלה. התביעה מגיעה לאחר סדרת ציוצים של נתניהו נגדם. בכתב התביעה נכתב: "יאיר נתניהו פגע במשרתם, בעסקם ובמשלח ידם הקיים והעתידי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 14:20 יט באלול התשפ

תביעה על סך מיליון שקלים נגד יאיר נתניהו: "משפיל אותנו בציבור"
יאיר נתניהו, צילום: פלאש 90

ממשיך להסתבך: תביעה על סך מיליון שקלים הוגשה היום (ב') כנגד בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. התובעים הם 75 בוגרי אוניברסיטת הרווארד שזכו במלגה מטעם קרן וקסנר, והם תובעים נתניהו לאחר שורה של ציוצים שכתב נגדם בחשבון הטוויטר שלו. לפי התובעים נתניהו  הכפיש את שמם, כינה אותם כת של פדופילים, וקרא לא להעסיקם בשום גוף ציבורי. 

בכתב התביעה נכתב: "בפרסומים חוזרים, שקריים, ארסיים וחסרי כל בסיס, פגע הנתבע בשמם הטוב, והכל מתוך מטרה לקדם את מטרותיו, להשפיל אותם בציבור, לבזות אותם בשל לימודיהם והשכלתם ובכך פגע במשרתם, בעסקם ובמשלח ידם הקיים והעתידי. הפרסומים מבזים כל אחד מהתובעים בשל מעשים, התנהגות או תכונות המיוחסים להם. בנוסף הפרסומים פוגעים במשרתם, במשלח ידם או במקצועם וכן במעמדם המקצועי". 

https://twitter.com/YairNetanyahu/status/1273175781368369155

התביעה מגיעה לאחר שנתניהו כתב כנגד בוגרי הקרן: "בוגר קרן וקסנר של הפדופיל, אינו רשאי לקבל שום תפקיד של עובד ציבור, אשר מקבל את משכורותו ממשלם המסים. לא בבתי המשפט, לא במשטרה, לא בצבא ולא בפרקליטות ולא שום תפקיד פקידותי אחר". ובציוץ אחר כתב: "הכירו את הכת הסודית ששולטת בחיינו. תודה רבה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ, שמסרב בתוקף לגאול אותנו מהכת המטורללת הזאת, למרות שמעולם לא זכתה בשום מכרז ולמרות שיש חשד שהפרה את החוק", בציוץ נוסף שכתב ומחק אף קרא לבוגרי הקרן: "בוגרי קרן וקסנר! כת הפדופילים הזאת השתלטה לנו על המדינה ומבצעים הפיכה שלטונית ב-4 שנים האחרונות".

זו אינה הפעם הראשונה בה מסתבך נתניהו בשל ציוציו בטוויטר. לפני כחודש בית משפט השלום בירושלים  אסר עליו להטריד את מובילי ההפגנות נגד אביו. זאת אחרי שפרסם את כתובותיהם של מארגני ההפגנות בבלפור וקרא להפגין מחוץ לבתיהם. השופטת דורית פיינשטיין הורתה לנתניהו למחוק את הציוץ, ואף הוציאה נגדו צו הטרדה למשך ששה חודשים, שאוסר על נתניהו להטריד את מנהיגי המחאה.