בית המשפט ליאיר נתניהו: מחק את הציוץ נגד מנהיגי המחאה

לאחר שפרסם את פרטיהם האישיים של מובילי המחאה נגד אביו, השופטת דורית פיינשטיין הורתה לבנו של ראש הממשלה למחוק את הציוץ. בנוסף יצא נגדו צו האוסר עליו להטריד את מנהיגי המחאה למשך חצי שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/08/20 15:45 יב באב התשפ

בית המשפט ליאיר נתניהו: מחק את הציוץ נגד מנהיגי המחאה
יאיר נתניהו, צילום: פלאש 90

בית משפט השלום בירושלים החל היום (א') את המשפט נגד יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, אחרי שפרסם את כתובותיהם של מארגני ההפגנות בבלפור וקרא להפגין מחוץ לבתיהם. הבוקר קיבל נתניהו מבית המשפט אישור שלא להגיע בעצמו למשפט, אך בית המשפט עדיין פסק נגד מעשיו של נתניהו. השופטת דורית פיינשטיין הורתה לנתניהו למחוק את הציוץ, ואף הוציאה נגדו צו הטרדה למשך ששה חודשים, שאוסר על נתניהו להטריד את מנהיגי המחאה.

בהחלטת השופטת נכתב: "בנו של ראש הממשלה קורא לאחרים לבוא ולהפגין מול ביתם של המבקשים וזאת לדבריו מכוח חופש הביטוי. אף כי מדובר בחירות יסודית הרי שיש על חופש הביטוי הגבלות על פי דין וזאת שעה שהשימוש בביטוי פוגע בזולת או מכפיש אותו - לא ניתן להתלות בטענות לשימוש בזכות זו תוך כדי הטרדה מאיימת". נתניהו קיבל את הוראת השופטת והסיר את הציוץ, אך עדיין הביע מורת רוח מכך שהשופטת התעלמה מאיומי הרצח שנעשו נגדו במהלך ההפגנות.

עם פרסום ההחלטה כתב נתניהו בחשבון הטוויטר שלו: "בעיקרון השופטת אמרה שעלי להסיר את הציוץ (וכך עשיתי). מדובר בציוץ בו העליתי צילום מסך מתוך רשם העמותות שגלוי לכל בחיפוש בגוגל. היא התעלמה לחלוטין מכל החומרים שעו"ד יוסי כהן הגיש לה על הקריאות שלהם לרצח כלפי, ולא נראה היה שזה מעניין אותה כלל". 

בתנועת קריים מיניסטר בירכו על החלטת בית המשפט: "המסית הקטן מבלפור וחבר מרעיו נתקלו חזיתית ב-120 קמ"ש בקיר המוצק של מדינת ישראל שלנו. יש שופטים בירושלים ובית המשפט אמר היום עד כאן להתרת הדם ולהסתה כנגד אזרחים שמפגינים כחוק נגד ראש הממשלה ועקב פרסומיו של יאיר נתניהו מקבלים איומים על חייהם. עוד לבנה בחומת בלפור נפלה היום, נמשיך להפגין ולהיאבק עד הניצחון המתקרב".