לאחר חשיפת עמית סגל, ארגון רגבים מתנצל: "הוטעינו בידי המשטרה"

בעקבות החשיפה כי יעקוב אבו אלקיעאן, היה אזרח חף מפשע שנהרג בידי שוטרים, בארגון מתנצלים על שכינו אותו מחבל. "חשוב לנו להתנצל בפני משפחתו, על התגובה שתיארנו את אבו אלקיעאן כמחבל וכרוצח"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 13:00 יט באלול התשפ

לאחר חשיפת עמית סגל, ארגון רגבים מתנצל: "הוטעינו בידי המשטרה"
מזירת האירוע באום אל חיראן, צילום: Hadas Parush/Flash90

חשיפתו של עמית סגל ממשיכה לעורר הדים, אמש (ב') חשף סגל שורה של טיוחים וניגודי עניינים במערכת אכיפת החוק, שדרשו לחקור שוטרים אך נגמרו בהשתקה. בין החשיפות של סגל נמצא כי בפרשה שבה נהרג  יעקוב אבו אלקיעאן, מאש המשטרה, קבע מפכ"ל המשטרה דאז רוני אלשיך כי אלקיעאן היה מחבל. לאחר חקירת מח"ש התברר כי הדברים שאמר אלשיך אינם נכונים ושמדובר באזרח חף מפשע. אלא פרקליט המדינה לשעבר בחר לא לעסוק בנושא. בעקבות החשיפה תנועת רגבים פרסמה התנצלות, על שכינתה את אלקיעאן מחבל.

צפו בחשיפה של עמית סגל: החשד לטיוח בתיקי נתניהו
נתניהו והצמרת הפוליטית מגיבה לחשיפת עמית סגל: "פצצת אטום"

 

"רגבים דוחפת ופועלת לקידום הסדרת התיישבות הפזורה הבדואית ביישובי קבע, הסדרת ההתישבות הבדואית בנגב מחייבת אכיפת חוק נוקשה והריסת מבנים לא חוקיים" מסר מאיר דויטש מנכ"ל רגבים. "ודווקא משום כך חשוב לנו להתנצל בפני משפחתו של יעקוב אבואלקיעאן, על התגובה שהוצאנו באותו בוקר קשה. על בסיס הטעיית המשטרה תיארנו את מר אבואלקיען כמחבל וכרוצח. הפרסומים האחרונים מבהירים היטב את גודל הטעות. ברוח ימי הסליחות, אנו מבקשים סליחה ממשפחתו ומחבריו על הפגיעה בשמו. שלא תדעו עוד צער".


בעקבות חשיפתו של סגל גם הח"כים הערבים הצטרפו לתגובות, יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "‏בקרוב אגיש דרישה נוספת לפתוח בועדת חקירה בעניין הטיוח של רצח יעקוב אבו אלקיען. בפעמים הקודמות שהעלתי את הדרישה זה לא עניין את הליכוד. נראה מי דורש לחקור ניגוד עניינים של שוטר ולא רצח של אזרח. ואזכיר שאשמה היא לא משחק סכום אפס. הטיוח של אלשיך ושי ניצן לא מזכים את נתניהו". אליו הצטרף גם ח"כ אחמד טיבי: "רצח יעקוב אבו אלקיעאן הוא פשע נתעב. ידענו שהוא נרצח ושהחקירה טויחה. המניעים לא מענינים אותנו. זה טיוח.כווולם שותפים לטיוח שרים ופקידים בכירים וזה מחייב חקירה מעמיקה".