נתניהו והצמרת הפוליטית מגיבה לחשיפת עמית סגל: "פצצת אטום"

לאחר חשיפת ערוץ 12 את פרשת ההסתרות וניגודי העניינים במערכת אכיפת החוק, במערכת הפוליטית התגובות נזעמות. נתניהו: "‏מזעזע! כך תפרו תיקים לראש ממשלה, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה".

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/20 21:50 יח באלול התשפ

נתניהו והצמרת הפוליטית מגיבה לחשיפת עמית סגל: "פצצת אטום"
נתניהו. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

הערב חשף העיתונאי עמית סגל שורה של עבירות והסתרות בכלל מערכת אכיפת החוק הכוללת את הפרקליטות, צמרת המשטרה והמחלקה לחקירות שוטרים. בחשיפתה התגלה כי אחד מחוקרי נתניהו היה בניגוד עניינים מול משפחת נתניהו עקב מקורבותו למשפחת מוזס, וכן ההסתרות לאורך הדרך של גורמי האכיפה. בעקבות כך רבים בצמרת הפוליטית סערו בעקבות החשיפה, ובראשם ראש הממשלה. 

הפרקליטות הסתירה שורת חשדות כנגד חוקרי נתניהו

מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיבו לחשיפה: "‏מזעזע! עמית סגל מטיל הערב פצצת אטום ומוכיח בהתכתבויות בין בכירי משטרה ופרקליטות: כך תפרו תיקים לראש הממשלה נתניהו, במעשים פליליים ותוך שיבוש הליכי חקירה".

גם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בתגובה לחשיפה: "עצוב לראות את השחיתות במערכות אכיפת החוק לא רק בסדרות טלוויזיה, אלא גם בחיים עצמם. מערכות שהעמידו אג'נדות מעל חקר האמת. וד"ל. פעילות משולבת כנסת/ממשלה יכולה להביא לתיקון. לצערי, לא כל החברים בקואליציה מחויבים לתיקון זה, ויש הפועלים במסגרתה כיו"רי ועד העובדים של המערכות".

יו"ר הכנסת יריב לוין: "הפרסום הערב אודות מפעל הטיוח שקם בהשראת שי ניצן במשטרה ובפרקליטות, תוך התנהלות פסולה, בחוסר תום לב ובכוונה לפגוע בראש הממשלה ולהדיחו באמצעות שימוש לרעה בסמכויות רשויות אכיפת החוק, צריך להדיר שינה מעיניו של כל אזרח בישראל. בכוונתי להעלות בפני מבקר המדינה בפגישתי עימו מחר, את הדרישה החד משמעית והמתחייבת לפתוח ללא דיחוי בבדיקה מקיפה של התנהלות כל רשויות אכיפת החוק בתיקי ראש הממשלה".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "‏הפרסום הזה של עמית סגל הוא רעידת אדמה. שחיתות עמוקה במערכות אכיפת החוק, ששמו צלב על הראש של ‎נתניהו והחליטו ש"טובת המדינה" (המדינה זה הרי הם) מחייבת להרשיע אותו בכל מחיר. כל האמצעים כשרים. אם מנדנבליט רוצה להציל במשהו את אמון הציבור במערכת אכיפת החוק תיק 2000 צריך להיסגר היום".

גם הח"כים הערבים הצטרפו לתגובות, עקב החשיפה כי הפרקליטות החליטה לסגור את התיק כנגד השוטרים שירו באזרח הערבי יעקוב אבו אלקיען. יו"ר הרשימה המשותפת איימן עודה: "‏בקרוב אגיש דרישה נוספת לפתוח בועדת חקירה בעניין הטיוח של רצח יעקוב אבו אלקיען. בפעמים הקודמות שהעלתי את הדרישה זה לא עניין את הליכוד. נראה מי דורש לחקור ניגוד עניינים של שוטר ולא רצח של אזרח. ואזכיר שאשמה היא לא משחק סכום אפס. הטיוח של אלשיך ושי ניצן לא מזכים את נתניהו". אליו הצטרף גם ח"כ אחמד טיבי: "רצח יעקוב אבו אלקיעאן הוא פשע נתעב. ידענו שהוא נרצח ושהחקירה טויחה. המניעים לא מענינים אותנו. זה טיוח.כווולם שותפים לטיוח שרים ופקידים בכירים וזה מחייב חקירה מעמיקה".