צפו בחשיפה של עמית סגל: החשד לטיוח בתיקי נתניהו

עמית סגל חושף פרשה של הסתרות, טיוחים ומשיב להכחשות הפרקליטות כי טייחה את כל העניין. צפו כיצד פרקליט המדינה לשעבר פעל להסתיר ניגוד עניינים של מי שחקר את משפחת נתניהו במסגרת פרשת המועונות

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/20 11:17 יט באלול התשפ

צפו בחשיפה של עמית סגל: החשד לטיוח בתיקי נתניהו
שורה של טיוחים והסתרות. פרקליט המדינה לשעבר שי ניצן, צילום: רועי עלימה, פלאש 90

אמש (ב') חשף העיתונאי עמית סגל שורה של טיוחים וניגודי עניינים במערכת אכיפת החוק, שדרשו לחקור שוטרים אך נגמרו בהשתקה. החשיפה כוללת רומן שניהל חוקרו של נתניהו יחד עם ג'ודי ניר מוזס שלום, מה שמביא לניגוד עניינים ואף עבירה של הפרת אמונים. ומשם סדרה של טיוחים על המידע הזה החל מראש אגף חקירות ועד לפרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן, ומשנהו שאוסר על מח"ש לבדוק את תיק.

הפרקליטות הסתירה שורת חשדות כנגד חוקרי נתניהו
נתניהו והצמרת הפוליטית מגיבה לחשיפת עמית סגל: "פצצת אטום"

סגל המשיך לעמת את המידע מול הפרקליטות שטענה כי "חוות הדעת שלפיה יש כביכול מקום לפתוח בבדיקה היא חוות דעת ראשונית בלבד. בחוות הדעת עצמה הובהר כי כלל לא ברור מהו חלקו של החוקר בחקירת פרשת 2000. לאחריה נכתבו עוד חוות דעת שונות". בתגובה עונה סגל כי לא פחות מארבע חוות דעת שונות נשלחו מטעם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שבכולם אותה המסקנה: יש חשד לפלילים שמחייב פתיחה בדיקה, ומעולם לא נתנה חוות דעת הסוברת אחרת.

סגל ממשיך להשיב לטענות הפרקליטות כי "בשום שלב לא הומלץ על פתיחה בחקירה על ידי מי ממנהלי מח"ש דאז". בתגובה חושף סגל מייל ששיגר ראש מח"ש דאז אורי כרמל לפרקליטות בו הוא כותב: "כאמור, המלצות הפרקליטים בדבר הצורך בביצוע בדיקה מקובלות עליי". גם כשסגל מנסה להתעמת מול שי ניצן באופן ישיר, האחרון סבור כי הטענות שעלו בכתבה שקריות. סגל חושף כי ניצן בעצמו כתב במייל בו הוא מודע לכל הפרשה ובחר שלא לפעול בעניין לטובת המערכת כולה.