השר אוחנה על הירי באבו אל-קיעאן : "צריך לבדוק מחדש את הפרשה הזו"

השר לביטחון הפנים התייחס הבוקר לפרשת הירי באום אל-חיראן ואמר כי הנתונים שהוצגו בפני מקבלי ההחלטות על ידי המשטרה היו לא נכונים. ומה עם הסגר הלילי על הערים האדומות? השר אוחנה אמר: "ככל שההחלטה הזו מתעכבת ייתכן שההחלטה הכללית תתעכב ביום"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 08/09/20 10:04 יט באלול התשפ

השר אוחנה על הירי באבו אל-קיעאן : "צריך לבדוק מחדש את הפרשה הזו"
אמיר אוחנה, צילום: אבשלום שושוני, פלאש 90

אמש (ב') חשף עמית סגל מספר פרשות מטרידות מאוד בדבר התנהלות צמרת הפרקליטות והמשטרה. אחת מאותן פרשות היא הירי באבו אל-קיען באום אל-חיראן בינואר 2017.  אזרח חף מפשע, יעקוב אל קיאן, מת מאש המשטרה. לאחר האירוע קבע המפכ"ל דאז רוני אלשיך כי אבו אל-קיען - מחבל. מח"ש קבעה כי זה לא נכון. אלשיך אמר בתגובה כי במח"ש מסתירים מידע שהיה מחבל. 

הבוקר במהלך ראיון ב'כאן חדשות', הגיב לדברים השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה. "לא אענה לך לפני שראיתי חומרים, זה לא יהיה אחראי מצדי ולא אעשה זאת. לא רק ראש הממשלה, גם אני, התבטאתי בחומרה כי אלה הנתונים שהובאו בפנינו". 

"זה מה שאמרה המשטרה", האשים אוחנה, ואמר כי עם חשיפת הנתונים צריך לפתוח את התיק מחדש, "גם קודמי בתפקיד, גם הוא יצא במסקנות מאוד נחרצות כי אלה הדברים שהובאו בפניו ובפני מקבלי ההחלטות. איננו מגיעים לשטח לחקור בעצמינו ולתשאל עדים. עכשיו אנחנו למדים שמה שהובא בפנינו אינו בהכרח האמת, לכן אני חוזר ואומר צריך לבדוק מחדש את הפרשה הזו". 

הבוקר נודע כי הסגר הלילי עושי להידחות בשנית. במהלך הלילה משרד הבריאות נפגש עם ראשי הערים האדומות, ולאחר דיונים לתוך הלילה טרם הוחלט על רשימה סופית, מה שעשוי לעכב את הסגר הלילי ביום נוסף. "המציאות דינמית, ההתנהגות של הנגיף ונתוני התחלואה משתנים מיום ליום. החלטת הממשלה היא שהיום בערב יהיה סגר לילי. המשטרה ערוכה ותבצע כל מה שתטיל עליה הממשלה", אמר אוחנה.

עוד אמר אוחנה כי ההחלטה על הסגר הלילי כבר התקבלה ורק מתעכבת: "ההחלטה על סגר לילי התקבלה. משרד הבריאות מנהל קשר עם ראשי הרשויות כדי להחליט אילו יישובים יהיו בפנים ואילו לא. ככל שההחלטה הזו מתעכבת ייתכן שההחלטה הכללית תתעכב ביום".

 

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן