השרים הכריעו: סגר לילי על כ-40 ערים אדומות

ועדת השרים אישרה הערב סגר לילי בכ-40 ערים ויישובים אדומים במהלך דיון טלפוני. נתניהו: "ההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן". דרעי: "גם אם הממשלה תחליט שיהיה סגר בראש השנה ובכיפור - בתי הכנסת יהיו פתוחים"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 06/09/20 21:17 יז באלול התשפ

השרים הכריעו: סגר לילי על כ-40 ערים אדומות
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ועדת השרים לענייני אזור מוגבל אישרה הערב (א') הטלת עוצר לילי על כ-40 יישובים אדומים. העוצר יחל בשעה 19:00 ויסתיים ב-5:00. התנועה תוגבל לטווח של 500 מטרים ובשעות אלה תיאסר פעילות מסחרית והיא תושבת. כמו כן, ביישובים אלה יסגרו גם מוסדות החינוך. במשרד הבריאות מדגישים הערב: "רשימת הערים בהן יחול הסגר הלילי תתפרסם מחר. כל פרסום רשימה כלשהי שאינה באופן רשמי הוא על דעת המפרסם בלבד".

בשל לחץ החרדים: נתניהו דחה את הדיון על הטלת הסגרים

מוקדם יותר היום, ראשי הערים החרדיות שיגרו מכתב חריף אל ראש הממשלה בטענה כי הוא מחפש לפגוע בהם. "בחרת להשתמש באנשי קש דוגמת פרויקטורים בעוד אתה האיש שמכריע גורלות". לאחר המכתב, נתניהו דחה את כינוס ועדת השרים להגדרת "אזורים מוגבלים"  בשל "שיהוי בקבלת ההצעה להחלטה". ברגע האחרון, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים אריה דרעי ויעקב ליצמן כדי לדון בחלופות לסגר, והשנים ביקשו למצוא חלופות לסגר, "אי אפשר לנקוט שום צעד או מהלך לפני שמחזירים את האמון שאבד. איך נסביר לציבור שלנו למה אפשר לקיים הפגנות המוניות ותפילות בחוץ אסור? איך נסביר סגר?".

הערים והישובים עליהם, ככל הנראה, יוטל סגר לילי: אבו סנאן, אום אל-פחם, אילת, אלעד, אשדוד, אשקלון, בועיינה-נוג'ידאת, בוקעתא, בית שמש, בני ברק, בקעה אל-גרביה, ג'וליס, ג'לג'וליה, ג'ת, דליית אל-כרמל, זמר, טייבה, טירה, יפיע, יקיר, ירושלים (בעיקר שכונות במזרח העיר), כוכב יאיר, כסרא-סמיע, כפר ברא, כפר מנדא, כפר קאסם, כפר קרע, לקיה, מעלה עירון, מודיעין עילית, נצרת, נתיבות, עוספיא, עין מאהל, עמנואל, ערערה, פורדיס, קלנסאווה, קריית יערים, ריינה, רכסים, שדרות ושפרעם.

ראש הממשלה כתב בחשבון הפייסבוק שלו, כי אין מנוס מההגבלות החדשות: "ביממה האחרונה התווספו עוד 10 ערים לרשימה הערים האדומות והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. לאור זאת המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו, ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות. אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן".

"אמנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב - אך לא לעולם חוסן. גורמי המקצוע מזהירים שבמצב התחלואה הגבוה בישראל, המגמה עלולה להתהפך בכל רגע עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. לאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחוייבת המציאות", סיים נתניהו.

שר הפנים אריה דרעי, המתנגד לסגר לילי, אמר הערב ב'חדשות 13', כי: "הפעם, להבדיל מהפעם הקודמת, אם נעשה סגר - זה לא יהיה כמו בפעם הקודמת. גם אם הממשלה תחליט שיהיה סגר בראש השנה ובכיפור - בתי הכנסת יהיו פתוחים".

מוקדם יותר הערב ולאחר שהחליט כי לא יוטל סגר מלא, פנה ראש הממשלה למגזר החרדי: "מנהיגי הציבור החרדי אמרו לי תטיל עלינו הגבלות. אכפת לי לימוד תורה ותפילה. אלה דברים שחשובים לי כמו שהם חשובים לכם. חייבים לנקוט צעדים שיימנעו את התפשטות המחלה".