הפרקליטות ערערה על זיכוי הנאשמים בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע

לאחר שבית המשפט המחוזי זיכה בחודש שעבר שני נאשמים, מחמת הספק, מאשמת מעורבות בלינץ' ב-2015, מבקשת הפרקליטות להפוך את ההחלטה ולגזור עליהם עונשים: "נעשה מתוך נקמה גרידא"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 13:03 יז באלול התשפ

הפרקליטות ערערה על זיכוי הנאשמים בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע
בית המשפט העליון. יקבל את הערעור?, צילום: פלאש 90

המחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה ערערה היום (א') לבית המשפט העליון על זיכויים של שני הנאשמים באירוע הלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע, במהלכו נגרם מותו של הבטום זרהום, נתין זר מאריתריאה. הפרקליטות טוענת בהודעת הערעור, כי מעשיהם של הנאשמים נעשו מתוך תחושת נקמה, ולא בשל תחושת סכנה כפי שהנאשמים טענו, וכי מסקנתו של בית המשפט המחוזי הייתה שגויה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט העליון ארכה של 15 ימים להגשת נימוקי הערעור.

כזכור, בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה בחודש יולי מחמת הספק את יעקב שמבה וקצין השב"ס לשעבר רונן כהן, במעורבות בלינץ' בתחנה המרכזית בבאר שבע לפני חמש שנים. השניים הואשמו בעבירה של חבלה בכוונה מחמירה, על כך שבעטו בהבטום זרהום, שטעו לחשוב כי הוא המחבל שביצע את הפיגוע במקום. בפיגוע נהרג החייל עומר לוי ז"ל. 

‏השופט שזיכה את שני הנאשמים כתב בהכרעת הדין כי "אין לי ספק שהנאשמים היו בטוחים שהמנוח הוא אחד מכמה מחבלים. הסיטואציה הייתה סכנת חיים. גם המשטרה סברה שמדובר במחבל. הפיגוע ארך 18 דקות שנראו כמו נצח. צריך לשים גבול בין התנהגות מוסרית לפלילית".

ברהום, שקודם ללינץ' נורה על ידי מאבטח במקום, מת מפצעיו בבית החולים. החקירה העלתה כי מותו אמנם נגרם מפגיעות פנימיות חמורות שנגרמו מהיריות שפגעו בפלג גופו העליון ולא כתוצאה מהמכות שספג מהמשתתפים באירוע, לכן הם הואשמו בחבלה מחמירה ולא בהריגה. 

בפרשה היו מעורבים גם  אביתר דמרי ודוד מויאל, שהורשעו בתקיפות בלינץ' כבר לפני שנתיים ב-2018. על דמרי נגזר ארבעה חודשי מאסר ועל מויאל נגזר 100 ימי עבודות שירות וכן נגזרו עליו 8 חודשי מאסר על תנאי. מויאל חויב גם כן בתשלומי פיצויים למשפחתו של זרהום.