הלינץ' בבאר שבע ב-2015: החייל והקצין בשב"ס זוכו מאשמה

חמש שנים עברו ממותו של המסתנן הפטום זרהום שנהרג לאחר שנחשד כי היה מחבל. שני הנאשמים בתקיפה זוכו מהאישומים מחמת הספק. עורך הדין של החייל: "מדובר ביום שמחה אשר מהול בעצב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/07/20 10:51 כח בתמוז התשפ

הלינץ' בבאר שבע ב-2015: החייל והקצין בשב"ס זוכו מאשמה
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

שופטי בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכו הבוקר (ב') את החייל יעקב שמבה ואת קצין שב"ס רונן כהן מההאשמות נגדם. לפני חמש שנים השניים היו מעורבים בלינץ' שנעשה כנגד המסתנן מאריתריאה ,הפטום זרהום, שנהרג לאחר שנחשד כי היה מחבל. באירוע שקרה בתחנה המרכזית בבאר שבע, מחבל ירה לעבר חייל וגרם למותו, במהלך מרדף אחרי המחבל גורמי הביטחון מהשב"ס וצה"ל חשבו כי זרהום הוא המחבל, והכו בו מכות נמרצות שהובילו למותו.

בית המשפט קיבל את טענות עורכי הדין של שמבה וכהן כי יש לזכותם מחמת הספק, והשניים זוכו. עו"ד איתמר ברקאי שייצג את החייל שמבה שזוכה: "מדובר ביום שמחה אשר מהול בעצב. אני מברך על החלטתו הנכונה והצודקת של בית המשפט הנכבד אשר זיכה את מרשי מכתב האישום החמור והחריג שהוגש כנגדו". 

"אך באותה נשימה לא ניתן להתעלם מהעוול הנוראי שנעשה למרשי" ציין עו"ד ברקאי. "לוחם בגולני בזמן האירוע נשוא כתב האישום, בעצם הגשת כתב האישום החמור והבזוי כנגדו וזאת אך בשל פועלו כלוחם בזירת פיגוע חי ומתנהל ומתוך רצונו לחתור למגע עם מי שזוהה כמחבל ולהביא לסיומו של אירוע הטרור. אמרתי בתחילת הדרך כי במצב דברים הגיוני ונורמאלי היה זוכה מרשי לצל"ש על תפקודו באירוע ולא בכתב אישום, ואני עדיין סבור שכך צריך להיות גם היום. אני גאה במרשי ובפועלו ושמח שצדקתו יצאה היום לאור".

בפרשה היו מעורבים גם  אביתר דמרי ודוד מויאל, שהורשעו בתקיפות בלינץ' כבר לפני שנתיים ב-2018. על דמרי נגזר ארבעה חודשי מאסר ועל מויאל נגזר 100 ימי עבודות שירות וכן נגזרו עליו 8 חודשי מאסר על תנאי. מויאל חויב גם כן בתשלומי פיצויים למשפחתו של זרהום.