חייל מת במסיבת טבע בדרום - המארגנים במעצר

במסיבת טבע שהייתה ביום שישי סמוך לבית קמה, התמוטט אריאל צפריר בן ה-19 ומת בבית החולים זמן קצר לאחר מכן. מלחמת גרסאות בין מארגני המסיבה שנעצרו ובין המשטרה: "השוטרים פעלו ברשלנות - לפתוח בחקירת מח"ש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/20 08:21 יז באלול התשפ

חייל מת במסיבת טבע בדרום - המארגנים במעצר
אריאל יואב צפריר ז"ל, צילום: פייסבוק - באדיבות המשפחה

בזמן שהמשטרה ממשיכה לחקור את הנסיבות שהובילו למותו של אריאל יואב צפריר בן ה-19 ביום שישי במסיבת טבע בשמורת פורה שבמערב הנגב. מפרטים חדשים שנחשפו בחדשות 12, השתלשלות האירועים שגרמה לאירוע הטראגי מצביעה על התנהלות בעייתית של כלל הגורמים, החל ממארגני ומשתתפי המסיבה ועד המשטרה. לפחות שתי שיחות טלפון שונות נעשו למשטרה עד הגעת הכוחות למקום. בשל המידע הזה, הורה מפקד מחוז לכיש לפתוח בבדיקת התנהלות המשטרה באירוע. במקביל, ארבעה ממארגני האירוע - נעצרו.

שישי, 04:00 בבוקר - על פי גורמים המעורים בחקירה, בשעה זו הגיע צפריר עם חבריו למסיבה שהתרחשה בשמורת הטבע נחל פורה, בזמן שבחוץ שורר עומס חום קיצוני. שעתיים וחצי לאחר מכן, צפריר כבר לא מרגיש טוב והולך לנוח ברכב. ככל  הנראה החברים לא סברו כי מצבו עלול להידרדר באופן חמור, והמסיבה נמשכה. בשלב מסוים מצבו אף השתפר והוא חזר למסיבה.

08:50 - תושב האזור מתקשר למשטרה וסיפר שהוא שומע מסיבה, אך לא ידע לכוון את השוטרים למיקום המדויק שלה. "אני מתקשר כי הם מתכנסים יחד במסיבה ואנחנו גם בימים של קורונה", אמר. בעקבות זאת - ניידת משטרה נשלחה מהעיר שדרות ומגיעה לאזור כשעה אחר כך.

09:47 - השוטרים סורקים את האזור אך לא מוצאים את המסיבה. תוך כדי החיפוש, התקשר אדם נוסף, שני במספר, ואמר: "יש פה מסיבת טבע, בומים חזקים, בגלל הקורונה המסיבות האלו בעייתיות". המודיע הציע עזרה במציאת המסיבה והציע לשלוח מיקום מדויק, אך השוטרים סירבו להצעה ולטענתם המשיכו בחיפושים בטענה שהם מכירים את המקום. בשעה 11:16 השוטרים סיימו את הסריקות וחזרו לתחנה – כל זאת מבלי שהצליחו לאתר את מקור הרעש עליו דיווחו האזרחים.

11:00 - גורמי החקירה מוסרים כי בשעה זו מצבו של הצעיר הוחמר. בעקבות זאת, חבריו נתנו לו מים, ולקראת השעה 13:00 מצבו הוחמר שוב, אז חבריו הסיעו אותו לחניון סמוך במטרה לחבור לכוח של מד"א. לטענת גורמים, אף אדם מחבריו של צפריר או ממארגני המסיבה לא התקשר לבקש סיוע או ביקש שיפנו אותו.

בחקירתם טענו ארבעת המארגנים כי זו הייתה מסיבת יום הולדת, אך השוטרים איתרו ברשותם כסף שנחשד כרווחים ממכירת הכרטיסים על סך 2,250 שקלים, כשעל פי ההערכה כל משתתף במסיבה שילם 30 שקלים. 

עו"ד עדי כרמלי, שמייצג את אחד העצורים מסר: "‎לא יכול שהמשטרה תבדוק את עצמה, ששוטריה בעצמם פעלו לכאורה ברשלנות הרי שיש מקום לפתוח מיד בחקירת מח"ש. בידינו מידע שאם הוא נכון הוא צריך להדאיג ואף יותר". 

חלק מהמעורבים טוענים כי צפריר לא התמוטט במסיבה עצמה, אלא כאשר הלך לאוטו עם 3 מחבריו וצרך עמם סמים. רק לאחר מכן, קראו החברים למוקדי החירום ולמגן דוד אדום. המארגנים, לפי הגרסה הזאת, ידעו על מצבו חצי שעה לפני שמד"א הגיעו.

הוריו של צפריר לא מסכימים נכון לעכשיו לנתיחת גופתו של בנם, בעקבות כך פנתה המשטרה לבית משפט בבקשה לאפשר זאת בכל זאת, למען המשך החקירה. דווח כי בדמו של צפריר נמצאו שרידי אלכוהול וסמים כשעל פי החשד, השילוב בינם לבין חוסר בשתייה נוזלים והחום הכבד ששרר בארץ – הפכו לשילוב קטלני שנגמר במותו הטרגי של הצעיר בן ה-19.