גלנט נגד גמזו: "ערים אדומות זה פיקציה"

שר החינוך סייר בבני ברק ותקף את 'מתווה הרמזור' של פרופ' גמזו: "זה שם והמצאה שמייצרת משהו שלא קיים במציאות. אין שינוי מהצבעים, וסגירת מערכת החינוך שגויה מיסודה". סגן השר פרוש: "מבקשים את העזרה שלך כשר החינוך"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 20:58 יג באלול התשפ

גלנט נגד גמזו: "ערים אדומות זה פיקציה"
השר יואב גלנט, צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

העימות המתוקשר בין שר החינוך יואב גלנט לבין ממונה המאבק בקורונה, פרופ' רוני גמזו, נמשך. בסיור שערך היום (ד') בבני ברק, יחד עם סגן השר מאיר פרוש (יהדות התורה), אמר גלנט כי הכינוי "ערים אדומות" הוא פיקציה", ותקף את ההחלטה לסגור את בתי הספר בערים הללו: "ההסתכלות חייבת להיות רק על דבר אחד - על פי בית הספר".


(באדיבות כאן חדשות)

הקלטות דבריו של גלנט פורסמו הערב בכן חדשות, וגלנט נשמע אומר כי "אני לא חבר בקבינט הקורונה ולכן הקול שלי לא נספר, אבל אני התנגדתי ואני מתנגד ברמה העקרונית לסגירת ערים שנקראות אדומות, שזה גם כן פיקציה. זה שם והמצאה שמייצרת משהו שלא קיים במציאות. אין שינוי מהצבעים, וסגירת מערכת החינוך שגויה מיסודה".

פרופסור גמזו: "אין מצב שיהיה בית ספר בלי חולה מאומת בעיר אדומה"

לדברי שר החינוך, שכזכור תקף באופן פומבי את ההחלטה לסגור את מערכת החינוך בערים הללו, אין הבדל בין הערים: "לא קורה שום דבר אם אתה עובר את רחוב בן גוריון מבני ברק לכיוון רמת גן או מרחוב הרואה, או מקום אחר. לא קורה שום דבר. זה אותו מקום, זה אותו דבר, אין גבול לקורונה. לכן ההסתכלות היא לא הסתכלות עירונית. ההסתכלות חייבת להיות רק על דבר אחד - על פי בית הספר".

בהקלטות נשמע סגן השר פרוש אומר לגלנט: "המפקד, הביאו אותך לפה כי בעיניהם סגירת מערכת החינוך היא קטסטרופה. מבקשים את העזרה שלך כשר החינוך". גלנט עונה: "אני הסברתי לחבריי הטובים החרדים בממשלה, יצרו תקדים. עכשיו יבואו יגידו לך אתה מפלה לטובה ולרעה. אני ניסיתי להסביר לכולם. הם לא מבינים איך זה עובד, הם העבירו את הכוח עכשיו ממקום א' למקום ב'. זה דבר לא הגיוני. לכן אני מתנגד לזה ברמה עקרונית ואני אעזור לכם כמה שאני יכול".