ראש שירותי בריאות הציבור: "ייתכנו מגבלות נוספות בחגים"

ד"ר שרון אלרעי התייחסה לאפשרות של סגר ומגבלות בערים האדומות, ומניעת ביקורים משפחתיים ברחבי הארץ. "אם נראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט - אז סגר הוא כן איזשהו צעד טקטי שיעזור להוריד תחלואה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/09/20 08:30 יג באלול התשפ

ראש שירותי בריאות הציבור: "ייתכנו מגבלות נוספות בחגים"
ד"ר שרון אלרעי, צילום: משרד הבריאות

ראש שירותי בריאות הציבור, ד"ר שרון אלרעי, התראיינה הבוקר (ד') לגלי צה"ל והתייחסה על האפשרות להגבלות נוספות לקראת החגים. לפי אלרעי משרד הבריאות שוקל הטלת סגר על הערים האדומות, וכן מגבלות על יתר הישובים הכוללים איסור על ביקורי בני משפחה. "כשרשימת הערים תהיה סופית היא תופץ. בהחלט ייתכן שתהיינה עוד הגבלות על ערים מעבר למה שכתוב בתכנית הרמזור. בהחלט ייתכן שבמקומות מסוימים שהם מוקדי התפרצות יהיו הגבלות נוספות" אמרה אלרעי.

אלרעי לא שוללת אפשרות של סגר בחגים "אמרנו בכל מקום שאנחנו רוצים להימנע מסגר בחגים, אבל אם שיעורי התחלואה יילכו ויעלו ונראה שאנחנו לא מצליחים להשתלט על זה בדרך אחרת - אז סגר הוא כן איזשהו צעד טקטי שיעזור להוריד תחלואה". אך גם במידה ולא יהיה סגר סביר שמשרד הבריאות יאסור על ביקורים משפחתיים בחגים: "זה בהחלט יכול להיות. צריך להמליץ עד כמה אנחנו מגבילים את התנועה. הנתונים שיהיו יכתיבו אם זה יהיה סגר מלא או פחות מזה". 

בראיון הודתה אלרעי כי ההודעה המאוחרת על אי פתיחת בתי הספר בערים האדומות נעשתה בצורה לא ראויה: "מסכימה שהיה בלבול, המהלך נעשה בצורה שהייתה פחות ממיטבית. יודעים שכשהצעד נעשה כך זה לא תורם לאמון הציבור, החלטנו שיותר חשוב למנוע תחלואה". אך לאחר מכן מיהרה להגן על ההחלטה "מקווה שהמתווה יגרום לזה שלא כל בית הספר נסגר במקרה תחלואה, ייצא נוהל מסודר על איך סוגרים ואת מי מבודדים".

לסיום טענה ראש שירותי בריאות הציבור, כי כדי למנוע את הסגר הציבור חייב להישמע להנחיות: "כולנו צריכים להמתין ולעקוב אחרי ההנחיות. אם פותחים בית ספר בירושלים למסיבה עם אלפי ילדים שרוקדים צמוד אחד לשני - אז לא יעזור לנו להמתין. אם נמשיך בצעדים כאלה ברור לנו שנגיע לסגר. בלי שיתוף פעולה של הציבור לא נצליח, עם כל הרצון הטוב".