הלימודים בערים האדומות לא ייפתחו

קבינט הקורונה הכריע, תשע שעות לפני פתיחת שנת הלימודים, כי בערים הוביישובים המוגדרים 'אדומים' על פי מתווה הרמזור, לא ייפתחו הלימודים בגנים ובבתי הספר

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 00:00 יב באלול התשפ

הלימודים בערים האדומות לא ייפתחו
שנת הלימודים, צילום: shutterstock

כרגיל - ברגע האחרון. הלילה (ב') בשעה 23:00, תשע שעות בלבד לפני פתיחת שנת הלימודים תשפ"א, החליטו שרי קבינט הקורונה שלא לפתוח את שנת הלימודים בערים וביישובים המוגדרים 'אדומים', בשל תחלואת הקורונה הגבוהה בהם. בכך הפכו השרים את ההחלטה מאמש, אז הכריעו לפתוח את הלימודים בכל הארץ.

קבינט הקורונה אישר פה אחד כי ביישובים המסווגים "אזור אדום", פתיחת שנת הלימודים תדחה, למעט בחינוך המיוחד ולנוער בסיכון. מוסדות אלה כוללים: בית ספר יסודי, בית ספר על יסודי, גן ילדים, צהרון, קונסרבטוריון ומרכז העשרה למחוננים.

ביום חמישי צפוי להתקיים דיון נוסף בקבינט בו ידונו בהגבלות נוספות על ערים אדומות. בהתאם לזאת, בערים שעליהן יוטלו סגרים - לא יפתחו הלימודים. על היישובים הנוספים המוגדרים גם כן כאזורים אדומים יתקיים דיון באשר למתווה לפתיחת שנת הלימודים.

התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי, כבר ממחר. "השיקולים הבריאותיים מחייבים מניעת פתיחת שנת הלימודים באזורים אדומים, ועל כן, נוכח דחיפות העניין, מוצע לעשות שימוש בסעיף האמור ולקבוע כי התקנות יכנסו לתוקף באופן מיידי", נכתב בהחלטת הקבינט.

הערים האדומות:
(1) דאלית אל-כרמל;
(2) טירה;
(3) עין מאהל;
(4) עמנואל;
(5) כפר קאסם;
(6) עספיא;
(7) לקיה;
(8) בין ג'ן;
(9) מעלה עירון;
(10) אעבלין;
(11) כפר ברא;
(12) ג'לג'וליה;
(13) כפר עזה;
(14) אל-בטוף;
(15) כעביה-טבאש-חג'אג'רה;
(16) ג'דיידה-מכר;
(17) אום אל-פחם;
(18) ג'ת;
(19) טבריה;
(20) ביתר עילית;
(21) כפר כנא;
(22) רכסים;
(23) זמר;

יו"ר ימינה נפתלי בנט כתב על ההחלטה: "רבבות ילדים הלכו לישון הלילה עם ילקוטים מוכנים, מרוגשים לקראת פתיחת השנה, ויקומו בבוקר באכזבה אדירה על ביטול הלימודים. סתם. שרי הממשלה, לא ידעתם מראש מתי ה1 בספטמבר? הייתם חייבים לדחות את ״הדיון הדרמטי״ ללילה האחרון? לא יכולתם שלשום? למה החובבנות והאטימות הללו? לא אכפת לכם?!".