פרקליטי נתניהו מגיבים לסילוף תמלילי החקירה: "תמוה שרק עכשיו נזכרו להודיע"

בתגובה רשמית שהוציא צוות ההגנה של ראש הממשלה נאמר כי "בתיקי ראש הממשלה בוצעה כמות בלתי נתפסת של פעולות חקירה פסולות". הפרקליטות ענתה: "אין שחר לטענות - מופרך לחלוטין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 20:26 יב באלול התשפ

פרקליטי נתניהו מגיבים לסילוף תמלילי החקירה: "תמוה שרק עכשיו נזכרו להודיע"
נתניהו. "בוצעה כמות בלתי נתפסת של פעולות חקירה פסולות" טוענים פרקליטי רה"מ, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי שפרקליטות מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה השיבה לבית המשפט המחוזי בירושלים כי אכן נערכו תיקונים בתמליל ההקלטה של חקירת אור אלוביץ, מגיבים הערב עורכי דינו של ראש הממשלה וקוראים לתגובת הפרקליטות- "תמוה".

פרקליטיו של נתניהו טענו כי "רשויות האכיפה ערכו והשמיטו במכוון חלקים מהותיים בתמלול חקירתו של אור אלוביץ׳, כדי להסתיר את תרגיל החקירה הפלילי שבוצע, במטרה להפוך את שאול אלוביץ לעד מדינה כדי שישקר ויפליל את ראש הממשלה נתניהו. עכשיו מתברר שגם הפרקליטות ידעה שהתמליל של אור אלוביץ׳ מסולף".

עורכי דינו של ראש הממשלה המשיכו לתקוף את הפרקליטות ואמרו: "תמוה שרק עכשיו התביעה ״נזכרה״ להודיע שהתמלילים אינם נאמנים למקור, תוך שהיא מסרבת למסור לצוותי ההגנה את התיקונים שביצעה בתירוץ ״שאין עליה חובה לעשות כן״. ליקוי מאורות של ממש. בניסיון פסול להסתיר את האמת, החליטה הפרקליטות לכנות את התמליל האמיתי והמלא- ״חומר פנימי״. כך היא ניסתה להמשיך ולהסתיר אותו מפרקליטי ההגנה". 

"ככל שנחשפים לחומרי החקירה" ממשיכים עורכי דינו של ראש הממשלה, "מתברר שזה רק קצה הקרחון, ושבתיקי ראש הממשלה בוצעה כמות בלתי נתפשת של פעולות חקירה פסולות- הכל כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו בכל מחיר".

תגובת הפרקליטות: לא ניגרר לניהול המשפט דרך התקשורת

בתגובה להודעת סניגוריו של ראש הממשלה, מיהרה הפרקליטות לומר כי היא דוחה את "הטענה הכוזבת, כאילו ביסוד פעולתן של רשויות אכיפת החוק ב"תיקי האלפים" עומדת כביכול כוונה 'לפגוע בראש הממשלה'".

הפרקליטות המשיכה ואמרה כי "אין שחר לטענה כי מאן דהוא מרשויות האכיפה ביקש ממר אלוביץ' להפוך לעד מדינה ולשקר בעדותו. כל ניסיון להציג כך את הדברים אינו אמת. כך גם אין שחר לטענה לגבי הסתרה מכוונת של תמליל כזה או אחר, שהיא מופרכת לחלוטין". 

"המקום הנכון והראוי לנהל את ההליך המשפטי" סיכמו בפרקליטות תל אביב, "הוא אך ורק בין כותלי בית המשפט. התביעה הכללית לא תיגרר לניהול המשפט דרך התקשורת, וכל התשובות לכל הטענות יימסרו במסגרת ההליך".