מקומם: הוואקף חסם את הבור בהר הבית בבטון

לאחר שבור חדש נחשף השבוע בשטח הר הבית, התקווה כי הבור לא ייסתם - נגוזה. דובר מטה ארגוני המקדש אמר כי אטימת הבור נעשתה באישור רשות העתיקות. "האם זאת המדיניות לכסות ממצאים ארכיאולוגיים בבטון?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/09/20 13:22 יב באלול התשפ

מקומם: הוואקף חסם את הבור בהר הבית בבטון
צילום: Sliman Khader/Flash90

שלשום, בור חדש נחשף בשטח הר הבית תחת מרצפת גדולה שנפלה לתוכו. במטה ארגוני המקדש דורשים לערוך חפירת הצלה מסודרת, ולפרסם את המימצאים לציבור. הבור נמצא בצידו הדרומי של הר הבית, קרוב לכותל הדרומי מבפנים. במטה ארגוני המקדש קיוו כי הבור לא ייאטם וכי תנתן הזדמנות לחקור אותו ואת ממצאיו הארכיאולוגים. אלא שהבוקר (ג') נודע כי הוואקף חסמו את פתח הבור בבטון.

משטרת ישראל עירבה באופן מיידי את רשות העתיקות במימצא החריג, כדי שתבדוק את הממצאים שבתוך הבור, ואת סיבת פתיחתו. אלא שלפי הדיווחים רשות העתיקות אישרה את חסימתו של הבור בבטון, בידי הוואקף. 

דובר מטה ארגוני המקדש, אסף פריד, הגיב על הדברים: "אמת הבור נסתם בבטון, הבזיון הגדול, הרשות העתיקות אישרה לוואקף את הפעולה הזאת. לצערנו הרב, רשות העתיקות, פועלת כגנב בלילה, ומאשרת לוואקף לבצע פעולות הרס והשחתה בהר הבית. אם רשות העתיקות אכן בדקה את הבור הזה, אנו דורשים ממנה לפרסם בציבור את כל הממצאים, מאיזו תקופה הבור הזה, למה שימש, מה נתגלה בתוכו. והאם זאת מדיניות רשות העתיקות לכסות ממצאים ארכיאולוגיים בבטון".