תעלומה בהר הבית: בור חדש נפער בשטח ההר

בור חדש נחשף היום בהר הבית תחת מרצפת גדולה שנפלה לתוכו. הבור נמצא בצידו הדרומי של הר הבית, קרוב לכותל הדרומי מבפנים. דובר מטה ארגוני המקדש, קורא שלא לאפשר לוואקף המוסלמי לאטום את הפתח, כפי שעשה במקרים דומים בעבר

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 30/08/20 20:55 י באלול התשפ

תעלומה בהר הבית: בור חדש נפער בשטח ההר
צילום: Sliman Khader/Flash90

האם ייתכן שנהיה עדים לממצא חדש בהיסטוריה היהודית בהר הבית? בור חדש נחשף היום בשטח ההיר תחת מרצפת גדולה שנפלה לתוכו. במטה ארגוני המקדש דורשים לערוך חפירת הצלה מסודרת, ולפרסם את המימצאים לציבור. הבור נמצא בצידו הדרומי של הר הבית, קרוב לכותל הדרומי מבפנים.

משטרת ישראל עירבה באופן מיידי את רשות העתיקות במימצא החריג, כדי שתבדוק את הממצאים שבתוך הבור, ואת סיבת פתיחתו.

דובר מטה ארגוני המקדש, אסף פריד, קורא שלא לאפשר לוואקף המוסלמי לאטום את הפתח החדש בשפיכת בטון וולגרי ומשחית, כפי שעשה במקרים דומים בעבר. על רשות העתיקות לערוך במקום חפירת הצלה מסודרת, לחפור את המימצא, ולגלות את תוכנה לציבור הרחב.

"הר הבית הוא המיקרוקוסמוס של עולם העתיקות. לכל מטר בהר הבית ישנו חשיבות לאומית ממדרגה ראשונה. הממצאים בהר משקפים 3000 שנות פעילות יהודית במקום, ויש בכדי כל בור חפור במקום כדי לשפוך אור על אלפי שנות ההיסטוריה היהודית. בין אם הוא בור מים מימי הורדוס, או פתח של מחילה מימי שלמה המלך, ממחילות המילוט שבנה בתחתיות ההר, בין היתר בכדי להחביא את ארון הברית בשעת הסתערות עויינת", אמר פריד.

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן