שר החינוך: "הלימודים יתקיימו כסדרם בכל מוסדות החינוך בארץ"

השר יואב גלנט עורך תדריך מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים. גלנט לא התייחס בדבריו האם שנת הלימודים תפתח גם בערים האדומות, ההחלטה תתקבל בהמשך הערב בידי קבינט הקורונה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 20:27 יא באלול התשפ

שר החינוך: "הלימודים יתקיימו כסדרם בכל מוסדות החינוך בארץ"
יואב גלנט. , צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

לקראת פתיחת שנת הלימודים שתתחיל מחר (ג') שר החינוך יואב גלנט נתן תדריך מיוחד לקראת פתיחת שנת הלימודים. כאשר השאלה המרכזית היא האם שנת הלימודים תפתח בכל הארץ, או שבערים האדומות ייאלצו לחכות. כזכור, פרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו הביע בנושא התנגדות נחרצת. לעומתו שר החינוך דרש לפתוח את שנת הלימודים באופן אחיד בכל הארץ, למרות השוני באופן התחלואה. 

השר פתח את נאומו ואמר: "הבטחתי וקיימתי כי הלימודים יחלו ב-1 בספטמבר ויתקיימו כסדרם בכל מוסדות החינוך בארץ. על אף האתגרים שעמדו בפנינו - הגענו להסכמות עם כלל השותפים. אני מתחייב כי מערכת החינוך בהובלתי תוסיף להיות עוגן של יציבות לאומי עבור התלמידים, ההורים, עובדי ההוראה והציבור כולו". הערב קבינט הקורונה יתכנס כדי להכריע בשאלה, כאשר מרבית השרים תומכים בעמדת גלנט. בשל כך שר החינוך לא התייחס לנושא הערים האדומות, ולא אמר את דעתו בנושא. 

מוקדם יותר אמר גמזו: "אם עיר היא אדומה - אין היגיון בפתיחת מערכת החינוך. אין מצב שיהיה בית ספר בלי מקרה מאומת. אני עומד על כך וממשיך לעמוד על כך. אנחנו עדיין בשיח כדי לפתור את הבעיה הזו. בישראל, ברמת התחלואה הזו, לא צריך להתעקש על מערכת חינוך בערים אדומות". בנוסף גם תקף את השרים בנושא ואמר: "יש לי הרבה כבוד לכל השרים אבל אני רוצה להגיד לכם מכאן: לפעמים אין לכם את הכלים המקצועיים".