ראש הממשלה: "החלת הריבונות לא ירדה מהפרק, קורא לכם להתאזר בסבלנות"

בעקבות נחיתת המשלחת הישראלית באבו דאבי ראש הממשלה נשא נאום מיוחד בעקבות המאורע. נתניהו התייחס גם לעסקת הנשק אליה אמר: "אלו דיווחים לא נכונים, מכירת המטוסים היא לא חלק מהעסקה, האמריקנים הודו בזה,ועמדתנו בנושא לא השתנתה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 18:07 יא באלול התשפ

ראש הממשלה: "החלת הריבונות לא ירדה מהפרק, קורא לכם להתאזר בסבלנות"
ראש הממשלה, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשעות הצהריים, ולראשונה בהיסטוריה, נחת מטוס אל-על בנמל התעופה באבו דאבי עם נציגים ממשרדי ממשלה שונים ואנשי תקשורת ישראלים, כש בראש המשלחת הישראלית עומד ראש המל"ל מאיר בן שבת. לכבוד האירוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו נושא נאום מיוחד בו הוא מתייחס להסכם. בנאומו התייחס גם לעסקת הנשק עם איחוד האמירויות, החלת הריבונות.

ראש הממשלה פתח את נאומו בססמה הקבועה שלו על ההסכם: "דוקטרינת ניצחון, שלום תמורת שלום". לאחר מכן נתניהו החל לצטט קטע מתוך ספרו, "מקום תחת השמש", שם התייחס לכך ששלום עם המדינות הערביות ייקרו כאשר יבינו שישראל כאן כדי להישאר. "שלום עושים עם החזק. עוצמה כלכלית מביאה לעוצמה צבאית שהופכת לעוצמה מדינית". לאחר מכן נתניהו בישר במרומז גם על העתיד: "הזמנו את משלחת איחוד האמירויות גם לישראל - נקבל אותם בשטיח אדום. יש דברים שאני לא יכול לספר, הם ייצאו לאור בקרוב".

בתום נאומו התייחס נתניהו לגבי העסקה שארצות הברית מעוניינת לקיים עם איחוד האמירויות הכוללת מכירת מטוסי F35. "אלו דיווחים לא נכונים, מכירת המטוסים היא לא חלק מהעסקה, האמריקנים הודו בזה,ועמדתנו בנושא לא השתנתה. מה שכן, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן אמר לי בפגישה כי ארה"ב מחוייבת באופן מוחלט לשמירה על היתרון האיכותי של ישראל". נתניהו גם התייחס להחלת הריבונות "הנושא הזה לא סולק, לא הורדתי את הנושא מהפרק, אבל אני קורא לכם להתאזר בסבלנות. קורים דברים היסטוריים, גם לעם ישראל וגם לארץ ישראל". 

עוד קודם ראש הממשלה ברך את המשלחת בעת שנחתה: "שלום לכם, אני צופה בכם עכשיו בהתרגשות עצומה, נחיתה של מטוס ישראלי באור יום באבו דאבי. כתוב עליו "שלום, سلام (סלאם), Peace" - זו התחלה" פתח נתניהו את דברי ברכתו.  "אתם עומדים לפתוח עכשיו את הדלת לשלום מסוג אחר - שלום עם השקעות, שלום עם תיירות. שלום עם הרבה מאוד פירות שלום שיחולקו כאן לשני העמים שלנו, וגם לכל עמי האזור".