ראש המל"ל נאם בערבית: "הגענו לפה להפוך את החזון למציאות"

המשלחת הישראלית נחתה באבו דאבי ועם הנחיתה נשאו ראשי המשלחת הישראלית והאמריקאית נאומים. ג'ארד קושנר טען כי ראש הממשלה נתניהו והנשיא טראמפ יקיימו דיון בנושא מכירת מטוסי F35 לאיחוד האמירויות

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 15:33 יא באלול התשפ

ראש המל"ל נאם בערבית: "הגענו לפה להפוך את החזון למציאות"
צילום: עמוס בן גרשון/לע״מ

לפני שעה קלה, ולראשונה בהיסטוריה, נחת מטוס אל-על בנמל התעופה באבו דאבי עם נציגים ממשרדי ממשלה שונים ואנשי תקשורת ישראלים, כשבראש המשלחת הישראלית עומד ראש המל"ל מאיר בן שבת. את הממשל האמריקאי מייצגים יועצו וחתנו של טראמפ ג'ארד קושנר, שגם מוביל את המשלחת האמריקאית,והיועץ לביטחון לאומי של ארה"ב רוברט אובריאן. 

בתחילה נאם ראש המשלחת האמריקאית ג'ארד קושנר שברך את כל האחראים לקיום הסכם שלום זה: "השלמנו טיסה היסטורית, נקווה שתהיה הראשונה מבין רבות".  קושנר גם התייחס לאפשרות של מכירת מטוסי F35 וטען כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי לדון בנושא עם הנשיא דונלד טראמפ בקרוב. "לארה"ב יש יחסים ביטחוניים עם איחוד האמירויות במשך יותר מ-30 שנה. המטרה כעת היא לחזק אותם ולצרף גם את ישראל לדיאלוג הביטחוני הזה. אני יודע שנתניהו רואה את ההזדמנות הגדולה שנוצרה כאן. להסכם הזה יש סיכוי לשנות את כל כיוון הדברים במזרח התיכון". 

ראש המל"ל נפגש עם שר החוץ של איחוד האמירויות

ראש המל"ל נפגש עם שר החוץ של איחוד האמירויותצילום: ללא

לאחריו נאם ראש המשלחת הישראלית לאיחוד האמירויות, ראש המל"ל מאיר בן שבת. בן שבת נשא דברים בערבית ובעברית עם הנחיתה בשדה התעופה, בפתיחת נאומו אמר בערבית: "הגענו לכאן כדי להפוך את החזון למציאות. אין גבול לשיתוף הפעולה שנוכל לכונן בינינו: במדע, בחדשנות, בבריאות, בתעופה, בחקלאות, באנרגיה ובנושאים רבים אחרים. אנחנו קוראים למדינות נוספות להשתתף איתנו בתהליך השלום למען עמי כל האזור. תודה למארחינו האמירתים ולשותפינו האמריקנים על מנהיגותם".

המשלחת הישראלית באבו דאבי

המשלחת הישראלית באבו דאביצילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוסיף בן שבת: "אני נרגש לעמוד בראש המשלחת הישראלית הרשמית לאיחוד האמירויות הערביות.רבע מאה חלפה מאז נחתם הסכם השלום האחרון בין מדינה ערבית לישראל. השנים הרבות שחלפו, לא ריפו ידיים ולא החלישו את הכמיהה לכך. לישראל ולאיחוד האמירויות הרבה מן המשותף - אזורנו רבוי אתגרים ואיומים, אבל יש בנו את העוז ואת היכולת לעמוד בפניהם. לא בכדי אנו קוראים להסכם הזה ולנוספים שיבואו בעקבותיו - 'הסכמי אברהם'. אברהם, אבינו הראשון, נשא חזון חדשני. הוא יצא נגד המסמרות והאמונות שרווחו בימיו ולפניו, ייסד את האמונה באל אחד". עם תום הנאום בן שבת וקושנר נפגשו עם שר לענייני חוץ של איחוד האמירויות גרגש באבו דאבי.