גנץ נפגש עם ראשי הרשויות האדומות: "אתם הלוחמים שלנו בשטח"

הפגישה התקיימה בנוכחות השרים דרעי וביטון והממונה למאבק בקורונה גמזו. ראשי הערים תיארו את ההתמודדות והצרכים שלהם בסיטואציה הקיימת ולאחר מכן הוצגו בפניהם אפשרויות הסיוע של של משרדי הממשלה השונים

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 14:54 יא באלול התשפ

גנץ נפגש עם ראשי הרשויות האדומות: "אתם הלוחמים שלנו בשטח"
גנץ ודרעי. "ביחד ננצח", צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (ב׳) מפגש עם ראשי רשויות שמוגדרות כאדומות וכתומות, יחד עם שר הפנים אריה דרעי, השר במשרד הביטחון מיכאל ביטון והממונה למאבק בקורונה פרופ׳ רוני גמזו. בפגישה הוצגה בפניהם פעילות הסיוע של משרד הביטחון לרשויות המקומיות.

בשיחה מעמיקה עם ראשי רשויות מכלל המגזרים המשתייכות לערים אדומות וכתומות, תיארו ראשי הרשויות לשרים את האתגרים איתם הם מתמודדים, את השוני מהגל הראשון ואת הצרכים להם הם זקוקים ממשרדי הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח השיחה: "אני רואה חשיבות מאד גדולה בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. אתם אבן הראשה בשטח. המדינה היא אחת והחברה היא אחת, וטוב שכך, ויחד עם זה, אנחנו ערים לשוני ולמורכבויות של כל אוכלוסייה ולכן לצורך לטפל בה לפי המאפיינים שלה. אתם האנשים העומדים בחזית ובמפגש עם התושבים ואנחנו צריכים לתת לכם את כל הכלים כדי להצליח במאמץ המשותף. בשפה הצבאית - אתם הלוחמים ואנחנו תפקידנו לספק את הארטליריה וביחד ננצח".

שר הפנים אריה דרעי קרא לראשי הרשויות "לקחת אחריות על העיר שלכם. כל אחד הוא המפקד של העיר ועליו להסתער בכל האמצעים שאנחנו נותנים לכם כדי לפעול להורדת התחלואה וקטיעת שרשרת ההדבקה. אין אף אחד כמוכם שמכירים את העיר שלכם, שיודעים היכן יש הפרות של ההנחיות, היכן מתקיימות חתונות בניגוד לנהלים ועוד".

דרעי וגנץ. "כל אחד מראשי הרשויות הוא המפקד של העיר"

דרעי וגנץ. "כל אחד מראשי הרשויות הוא המפקד של העיר"צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

דרעי הוסיף והדגיש לראשי הערים "ככל שתפעלו להוצאת אנשים לבדיקות זה יסייע לקטיעת שרשרת ההדבקות ולהוצאת ערים מרשימת הערים האדומות. כי אחד הממדים העיקריים להיות עיר ירוקה הוא אחוז נמוך של נדבקים מסך הבדיקות. הפקנו לקחים מהגל הראשון, הממשלה תסייע לכם בכלים ובסמכויות, תפעלו באומץ ובאחריות ציבורית ונצלח את המשבר".

הממונה למאבק בקורונה, פרופ׳ רוני גמזו התייחס לתכנית הרמזור שאושרה בקבינט הקורונה: "שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות חשוב ומשמעותי עבורנו ואני דואג לבקר בכל מקום, להבין ממראה עיניים את האתגרים והמורכבויות שאתם רואים בצורה הרבה יותר ברורה מאיתנו. אנחנו נתאים את הסיוע בדיוק על פי רעיון תוכנית הרמזור שמתאימה עצמה למצב ברשות ונמשיך לשמוע ולהיות בקשר הדוק עם הרשויות בשטח".

פרופ

פרופ' רוני גמזו. "שיתוף הפעולה משמעותי למלחמה בקורונה"צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ

השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון החמיא לראשי הרשויות ואמר כי, "יש להסיר את הכובע בפני ראשי הרשויות בשטח שגילו מנהיגות, נחישות, יזמות. הם עשו חקירות עוד לפני שביקשו מהם וסגרו מוסדות בעיר בהחלטה שלהם. לכן ההמלצה המרכזית שלי לתת סמכויות לראש העיר ולמשל״ט המקומי לתת הפניות לבדיקות קורונה, להוצאה למלוניות לא רק דרך קופות החולים ומתשאלים של העירייה לחקירת הנדבקים - הסמכויות האלו חשובות וייצרו הבדל משמעותי במאבק בקורונה".