"שאול מרידור חזר לשורשים המשפחתיים של שנאת נתניהו"

שר האוצר כ"ץ המשיך לתקוף את ראש אגף התקציבים שהתפטר, וטען כי הוא "פנה לפעילות פוליטית גלויה ובוטה נגד הממשלה". במקביל, ח"כ ניר ברקת המשיך במאבק נגד שר האוצר: "הוא פוגע בליכוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/08/20 08:01 יא באלול התשפ

"שאול מרידור חזר לשורשים המשפחתיים של שנאת נתניהו"
השר ישראל כ"ץ, צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

המתקפה בליכוד על ראש אגף התקציבים במשרד האוצר, שאול מרידור, שהודיע אמש (א') על התפטרותו, נמשכת. שר האוצר ישראל כ"ץ בירך אמש על התפטרותו של מרידור, ואמר כי "מתוך שיקולים פוליטיים צרים החל מרידור לפעול באופן בוטה וגם פומבי נגד מדיניות הממשלה ונגד המדיניות שהובלתי במשרד האוצר, ולכן פרישתו מתפקיד ראש אגף התקציבים היא מהלך נכון ומתבקש. בכוונתי להביא בהקדם מחליף ראוי ומקצועי לתפקיד שיסייע לי ולממשלה בקידום המדיניות הכלכלית בתקופה מאתגרת זו".

ראש אגף התקציבים באוצר התפטר, בליכוד בירכו

הבוקר המשיך כ"ץ במתקפה, ובראיון בכאן חדשות אמר כי "לאחרונה על רקע אפשרות של בחירות מוקדמות מרידור פנה לפעילות פוליטית גלויה ובוטה נגד הממשלה. מסגנון המכתב שלו ומהתגובות של גורמי אופוזיציה ברור לחלוטין לאן פניו מועדות". לדברי כ"ץ, מרידור, בנו של השר לשעבר דן מרידור,  "חזר לשורשים המשפחתיים של עוינות ושנאה כלפי ראש הממשלה נתניהו וכלפי הליכוד".


(מלחמות כ"ץ וברקת, באדיבות ynet)

שר האוצר לא חסך מילים, ואמר כי "הוא מאוד אכזב אותי. גם השר הקודם רצה להדיח אותו, מינה אותו והתאכזב ממנו. האכזבה היא מאוד גדולה כי ברגע שהסתמן שיש בחירות - האיש הפנה עורף, הוא רוצה להפיל את ראש הממשלה ולפגוע בממשלה הליכוד. אני מצטער שהאדם אכזב ומעל באמון. כל המכתב שלו הוא קשקוש. אין שום בעיה בפעילות משרד האוצר", הוסיף כ"ץ.

במקביל, חברו לסיעה של כ"ץ, ח"כ ניר ברקת, המשיך במלחמה המתוקשרת שלו עם שר האוצר. כזכור, ברקת קיבל הבטחה פומבית לפני הבחירות להתמנות לשר האוצר, ומאז כניסתו של כ"ץ לתפקיד הוא לא נמנע מלבקר אותו בפומבי. בראיון בגלי צה"ל הבוקר אמר ברקת כי כ"ץ צריך להתפטר, וכי "אין לו את הניסיון הרלוונטי כדי להוציא את ישראל מהמשבר. ראש הממשלה לא מרוצה, זה פוגע בשלטון הליכוד, אנחנו רואים את זה בסקרים".

ברקת הוסיף כי כ"ץ נכנע לפקידות במשרד, והמתקפה שלו על מרידור צבועה: "הביקורת שלי הייתה קודם כל על הדרג המקצועי באוצר. השר ישראל כ"ץ אימץ את מדיניות הפקידות וזאת הייתה הבעיה". עם זאת גם הוא בירך על התפטרות מרידור ואמר כי "יש עכשיו הזדמנות להכניס לאגף תקציבים אנשים עם ניסיון חיים, במקום פקידים מבפנים".