גנץ וגמזו נפגשו: "נספק מענה במלוניות לשבים מאומן"

שר הביטחון הבטיח לממונה הקורונה כי שרי כחול לבן יתמכו ב'מתווה הרמזור' בישיבת קבינט הקורונה, והתחייב כי משרד הביטחון יספק מענה, באמצעות מלוניות ואמצעים נוספים, לשבים מאומן

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/08/20 15:39 י באלול התשפ

גנץ וגמזו נפגשו: "נספק מענה במלוניות לשבים מאומן"
פגישת גנץ ורוני גמזו, צילום: חורחה נובומינסקי, לע"מ

שר הביטחון בני גנץ נפגש הבוקר (א') עם ראש ׳מגן ישראל׳, פרופ׳ רוני גמזו לקראת קבינט הקורונה שייערך הערב.
גנץ אמר לגמזו, כי ינחה את כל שרי כחול לבן לתמוך במודל הרמזור שגובש על ידו ביחד עם מערכת הביטחון. 

נתניהו מינה צוות שרים לבחינת מתווה הטיסות לאומן

בנוגע לסוגיית אומן, אמר שר הביטחון כי משרד הביטחון ייערך לתת מענה לחוזרים מאומן באמצעות מלוניות ובאמצעים נוספים, בהתאם למתווה שיוסכם בין הפרויקטור לצוות השרים. זאת על מנת להקטין את פוטנציאל ההדבקה: "משרד הביטחון נערך לקלוט את החוזרים מאומן למלוניות; אנחנו נציע את הפתרונות - אנשי המקצוע ייקבעו את הדרך. השיקולים היחידים הם בריאות הציבור". 

השניים דנו גם בכניסתה השבוע של מפקדת הקורונה לשלב הפעולה הראשון של החקירות האפידמיולוגיות, בהרחבת המעורבות בערים האדומות והכתומות ובנושא דחיית פתיחת שנת הלימודים בערים האדומות והמגבלות הנדרשות: "נתמוך בקבינט הקורונה באישור תוכנית הרמזור שנבנתה בתיאום עם מערכת הביטחון", הוסיף גנץ.

גנץ אמר בסיום הפגישה: "מערכת הביטחון כולה תמשיך להנגיש את מירב המשאבים לפרופ' גמזו וצוותו על מנת לחזק את המלחמה בקורונה תוך שימת דגש על צרכיה הייחודיים של כל אוכלוסייה. גמזו ימשיך לקבל את כל המשאבים הארגוניים והפוליטיים הנדרשים למילוי תפקידו".

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, תקף את ההחלטה לשכן את השבים מאומן במלוניות על חשבון המדינה. בחשבון הטוויטר שלו כתב ליברמן: "למה משלם המיסים צריך לממן מלוניות למי שמפר הנחיות ומסכן את בריאות הציבור?"