נתניהו מינה צוות שרים לבחינת מתווה הטיסות לאומן

למרות אזהרות הממונה על הקורונה גמזו, נתניהו מינה את השר להשכלה גבוה והמים זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/08/20 22:22 ט באלול התשפ

נתניהו מינה צוות שרים לבחינת מתווה הטיסות לאומן
אלקין ונתניהו, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

בתיאום עם שר הבריאות אדלשטיין ופרויקטור הקורונה פרופסור גמזו, מינה ראש הממשלה את השר זאב אלקין לעמוד בראש צוות שרים שיבחן את האפשרות למתווה נסיעה לאומן, תחת הגבלות מחמירות של הרשויות באוקראינה. בצוות חברים שר החוץ אשכנזי, שר הפנים דרעי ושר המדע יזהר שי. 

כזכור, הפרויקטור גמזו שיגר מכתב לנשיא אוקריאנה, ללא ידיעת ראש הממשלה בו הפציר בו שלא להכניס חסידים לשטחו מראש השנה ועד יום כיפור כדי למנוע התקהלות מסוכנות. חברי הכנסת החרדים התרעמו על ההחלטה העצמאית של גמזו ואף דרשו כי הוא התפטר. 

בעקבות כך, ח"כ מיקי זוהר תקף בחריפות, בראיון לרשת ב' את גמזו וטען כי הוא פועל בניגוד לעמדת ראש הממשלה נתניהו. דברי זוהר, פרופ' גמזו לא טיפל בהפגנות נגד ראש הממשלה, על אף שמדובר בהתקהלויות המוניות, מכיוון ש"הוא חשש מהתקשורת", בניגוד להתנגדותו הנחרצת לטיסות לאומן. יו"ר הקואליציה אמר כי גמזו "צריך להבין שהטיסות לאומן יקרו" והוסיף כי "כדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה", על רקע הדיווח כי גמזו פנה ישירות לממשלת אוקראינה, בבקשה למנוע כניסת ישראלים למדינה, בשל החשש מההתקהלויות בעיר אומן בראש השנה.