נתניהו: "אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר"

חברי הכנסת והשרים גינו גם כן את החשד לפיגוע שהתרחש היום בפתח תקווה בו אזרח נרצח. נשיא המדינה: "לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו" יו"ר האופוזיציה: "המאבק בטרור נמשך, אני בטוח שמדינת ישראל תמצה איתו את הדין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/08/20 16:47 ו באלול התשפ

נתניהו: "אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר"
נתניהו. , צילום: פלאש 90, יונתן סינדל

בשעות הצהריים נרצח הרב שי אוחיון בן 39 שמצא בשעות הצהריים דקור ומחוסר הכרה במצב אנוש בצומת סגולה בפתח תקווה. צוות מד"א פינה אותו לבית החולים בילינסון בעיר, שם נקבע מותו. מממצאי החקירה עולה כי החשוד תושב שכם בן 46 המחזיק אישור כניסה לישראל, דקר את הקורבן בסכין ולאחר מכן נע לעבר הצומת.מצאי החקירה מעלים חשד למניע לאומני. בעקבות כך המערכת הפוליטית החלה לגנות את הרצח, ושלחה ניחומים למשפחת הנרצח.

חשד לפיגוע דקירה בפתח תקווה: נקבע מותו של הפצוע
כוחות המשטרה משתלטים על המחבל | צפו בתיעוד

ראש הממשלה הגיב לאירוע ושלח דברי ניחומים למשפחתו של הרב אוחיון: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק ליבי למשפחת אוחיון על רצח אב המשפחה, הרב שי, בפיגוע דקירה היום בפתח תקווה. הלב כואב. רעייתי שרה ואני מחבקים את המשפחה, אישה וארבעה ילדים שנותרו היום בלי אבא. אנו נפעל להריסת בית המחבל ולמיצוי העונש החמור ביותר".

https://twitter.com/netanyahu/status/1298637312029491204 

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין ספד גם הוא: "בשעה קשה זו אני שולח נחמה למשפחת אוחיון לאחר קבלת הבשורה האיומה על הרצחו של הרב שי בידי מחבל נאלח. אבד מעולמנו איש תורה, מעיין תבונה, אב משפחה, שהותיר אחריו ארבעה יתומים אותם אנו מאמצים אל ליבנו. לא נשקוט עד אשר ימוצה הדין עם המחבל והמסייעים לו ולא נאפשר לטרור להרים ראשו. יהי זכרו ברוך".

שר הבטחון בני גנץ שלח דברי ניחומים גם הוא: "ארבעה ילדים התייתמו מאב היום, בפיגוע כואב שלקח את חייו של הרב שי אוחיון ז"ל. הלוואי ויכולתי להציע נחמה לילדים שנפרדו מאב, למשפחה שאיבדה את היקר לה מכל. הלוואי והייתה דרך לרכך את הכאב. משפחת אוחיון היקרה, עם ישראל אתכם באבלכם הכבד. שלא תדעו עוד צער. צה׳׳ל וכוחות הביטחון ימשיכו לעמוד על המשמר ולהילחם בכל זירה ובכל מקום במי שמנסה לפגוע בנו. בשולחים ובמפגעים.  יהי זכרו ברוך".

יושב ראש הכנסת יריב לוין הגיב על האירוע וכתב: "אני שולח את תנחומיי הכנים למשפחת הנרצח בפיגוע הקשה שנעשה היום. אני קורא לכל הסיעות בכנסת ישראל לגנות את הרצח ולהוקיע את התומכים במעשים מזעזעים מהסוג הזה. כנגד מי שמבקש לפגוע ביהודים בארץ ישראל, התשובה הטובה ביותר היא המשך בניין הארץ. כך נעשה".

שרת התחבורה מירי רגב התייחסה גם היא: "הלב דואב על הירצחו של אזרח ישראלי בידי בן עוולה בפיגוע בפתח תקווה. נבוא חשבון עם הרוצח ומשלחיו שטופי השנאה. תנחומיי הכנים לבני משפחת הנרצח. יהי זכרו ברוך".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "ליבי עם משפחתו ויקיריו של הרב שי אוחיון ז"ל שנרצח בדם קר. המאבק בטרור נמשך. אני מבקש לשלוח את הערכתי הרבה לאזרחים ולכוחות הביטחון שתפסו את המחבל. אני בטוח שמדינת ישראל תמצה איתו את הדין".

ח"כ בצלאל סמוטריץ': "חיים נקטפים. אלמנה. ארבעה יתומים. עוד משפחה נהרסת. אבל מבחינת שופטי בג"ץ זה כנראה לא "מקרה קיצון" שכדי למנוע את הבאים אחריו, חלילה, צריך להרוס עוד הלילה את בית המחבל. ונתניהו? יתקוף את בג"ץ במילים אבל לא ינקוף אצבע כדי לשים לאבסורד הזה סוף. השם יקום דמו של הרב שי אוחיון".

גם חברת הכנסת קטי שטרית הצטרפה למגיבים: "מדינת ישראל לא תעבור בשתיקה על טרור! אני קוראת לטפל ביד קשה במחבל שדקר ישראלי בפ"ת ולשלול את רישיונות התעסוקה של קרוביו למען יראו וייראו. זו לא הפעם הראשונה בה פלסטיני עם אישור עבודה מבצע פיגוע (זכור במיוחד הפיגוע בברקן). נושא מתן האישורים מחייב בדק בית רציני של מערכת הביטחון".