"צעד חסר אחריות": דרישה להחזיר את האבטחה על בנט

בתנועה לאיכות השלטון דורשים להחזיר לאלתר את האבטחה על שר הביטחון לשעבר: "חשש שההחלטה התקבלה ממניעים פוליטיים ולא עניינים. יתכן שזה מעמיד את השר לשעבר בנט ואת ביטחון ישראל בסכנה של ממש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/08/20 20:35 ה באלול התשפ

"צעד חסר אחריות": דרישה להחזיר את האבטחה על בנט
בנט. פועל לתגבור מכונות ההנשמה, צילום: לע"מ. עודד קרני

סערת הסרת האבטחה של נפתלי בנט, נמשכת. אחרי שלפני מספר שבועות הוחלט להסיר את האבטחה הצמודה משר הביטחון לשעבר, בניגוד למקובל אצל שרי ביטחון לשעבר אחרים, הבוקר פורסם כי גם מבנה האבטחה בסמוך לביתו של בנט הוסר. הסיבה הרשמית שנמסרה הייתה כי בנט כיהן בתפקיד שר הביטחון פחות משנה, ובשל כך איננו זקוק לאבטחה.

סכנה לחיי בנט? נתניהו הורה לקצר את זמן האבטחה סביבו

בפוסט שפרסמה הערב (ג') התנועה לאיכות השלטון, נאמר כי "שרי ביטחון בישראל מקבלים אבטחה צמודה שנים אחרי פרישתם, על מנת להגן עליהם לאור המידע הרגיש שאליו נחשפו במסגרת תפקידם. כך למשל, יעלון וליברמן, שני שרי ביטחון לשעבר שיושבים באופוזיציה, עדיין מאובטחים". נאמר בפוסט.

"אז מדוע", שואלים בתנועה, "שבוע לאחר שהוחלט להסיר לשר הביטחון לשעבר ח״כ נפתלי בנט את האבטחה הצמודה, היום הגיע מנוף לעקור גם את ביתן השמירה (״הבוטקה״) ברעננה? זה לא רק מקומם, זה לא רק חסר תקדים – זה חסר אחריות!"

בנט מגיב להגבלות. ארכיוןצילום: דוברות

עוד כותבת התנועה כי "שר הביטחון יודע את המידע הסודי והרגיש ביותר על ביטחון המדינה. לפיכך, יש ערך עליון לאבטחה צמודה של כל שר ביטחון לשעבר, בלי קשר לשיוכו המפלגתי או לאורך כהונתו. אז איך ייתכן שבנט, שעזב את תפקיד שר הביטחון לפני מספר חודשים בלבד ומחזיק במידע אקטואלי על סודותיה הביטחוניים של מדינת ישראל, יסתובב בלי שום אבטחה – לא בביתו ולא בכלל?!"

על פי התנועה לאיכות השלטון, "מי שקיבל את ההחלטה זו ועדת שרים לענייני אבטחת אישים, שבה חברים בין היתר ישראל כץ ואמיר אוחנה מהליכוד. עולה חשד מדאיג שההחלטה על הסרת האבטחה לשר הביטחון לשעבר התקבלה מתוך מניעים פוליטיים ולא עניינים. זה לא מתקבל על הדעת בשום אופן, וייתכן שזה מעמיד את השר לשעבר בנט ואת ביטחון ישראל בסכנה של ממש. חייבים להחזיר לאלתר את האבטחה לבנט".