סכנה לחיי בנט? נתניהו הורה לקצר את זמן האבטחה סביבו

ראש הממשלה העומד בראש ועדת השרים לאבטחה הורה לקצר את זמן האבטחה המקורי עבור שר הביטחון היוצא מחמש שנים לשלושה חודשים בלבד. מתן כהנא: "החלטה מאד מאד מוזרה של נתניהו"

חדשות כיפה משה סלע, חדשות כיפה 21/05/20 21:13 כז באייר התשפ

סכנה לחיי בנט? נתניהו הורה לקצר את זמן האבטחה סביבו
ארכיון, צילום: שריה דיאמנט, פלאש90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט לקצר את משך זמן האבטחה המקורי סביב שר הביטחון היוצא נפתלי בנט מחמש שנים לשלושה חודשים בלבד, במה שעשוי להתברר כצעד שפגע בביטחון מדינת ישראל. הסיבה בגינה בנט היה אמור לקבל אבטחה חמש שנים לאחר סיום תפקידו היא המידע הרגיש אילו הוא נחשף במשך זמן כהונתו. שרי הבטחון לשעבר, משה יעלון ואביגדור ליברמן מאובטחים גם הם, שנים לאחר שסיימו תפקידם. 

מי שדווקא כן יזכו לאבטחה סביבם הם ילדי ראש הממשלה החליפי בני גנץ שהחליף את בנט במשרד הביטחון. את שתי ההחלטות קיבלה מוקדם יותר הערב ועדת השרים לאבטחה שבראשה עומד ראש הממשלה.

נזכיר, כי בחודשים בהם כיהן כשר הביטחון, ספג בנט איומים על חייו מצד ארגוני הטרור. מנהיג חמאס יחיא סינוואר הפנה את בנט לפסוקים בספר יחזקאת ואמר לו שהכתוב ממחיש מה שמצפה לבנט "ולישות המטונפת שלכם". גם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה התבטא נגד בנט ואמר "שר הביטחון הישראלי נפתלי בנט ניסה ליצור מצג שווא ולשקר לציבור הישראלי כשדיבר על ההישגים של ישראל בסוריה על חשבון סוריה ואיראן. ישראל רואה ביכולת ייצור הטילים על אדמת סוריה איום, ולכן תוקפת כל מה שקשור בייצור טילים בסוריה. בנט אמר בטיפשות שעד סוף 2020 הוא יוציא את איראן מסוריה. תרשמו את היעד הזה - סוף שנת 2020 - ונראה".

מי שביקש להגיב על הדברים הוא חבר הכנסת מתן כהנא שאמר: "החלטה מאוד מאוד מוזרה של נתניהו להסיר אבטחה משר הביטחון היוצא בנט, בעוד שכל שאר שרי הביטחון מאובטחים משך 5 שנים. מדובר בסיכון לביטחון המדינה. לא ראוי לערבב פוליטיקה בביטחון"