התכנית של נתניהו: לפגוע בבייס של בנט

במהלך החודשים הקרובים עד למועד הבא של אישור התקציב, מתכנן ראש הממשלה "ללכת בכל הכוח" על מוקדי כוח בציונות הדתית, בניסיון להעביר מנדטים מנפתלי בנט בחזרה לליכוד, באמצעות העברת כספים לחינוך ומוסדות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 08:43 ד באלול התשפ

התכנית של נתניהו: לפגוע בבייס של בנט
בנט ונתניהו, צילום: פלאש 90

האם ראש הממשלה נתניהו מעוניין לנצל את דחיית הבחירות המסתמנת כדי לפגוע בטיפוס של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, בסקרים? על פי דיווח של פרשנית 'גלובס', טל שניידר, מקורות בליכוד טוענים כי המטרה של נתניהו ב-120 הימים עד למועד החדש של העברת התקציב, היא "לשפוך כמויות של כסף על הבייס של בנט", בניסיון להעביר את הגרעין הקשה של הציונות הדתית לשורות הליכוד.

לאחר העיכובים: ועדת הכספים אישרה את דחיית העברת התקציב ב-120 ימים

על פי הדיווח, המטרה של דחיית הבחירות, מבחינת נתניהו, אינה להעביר תקציב במועד, אלא להתחיל, בפועל, את קמפיין הבחירות הבא - בתוך גוש הימין, ולהעביר מנדטים מבנט, שעומד כעת בסקרים על בין 15 ל-19 מנדטים - בחזרה אל הליכוד.


(נפתלי בנט על הקורונה)

הדרך לעשות זאת עוברת במוסדות החינוך של הציונות הדתית. על פי המקור, בסביבת ראש הממשלה מתכננים לתגבר מורים ועובדי הוראה באזורים רלוונטיים לציונות הדתית, ולהזרים כסף למוסדות הציונות הדתית. בסביבת נתניהו מאמינים, על פי הדיווח, כי הבייס של בנט הם מוסדות החינוך של הציונות הדתית, שנאלצים כעת לפטר מורים מחוסר תקציב. אם בליכוד יזרימו לשם כספים ויבלמו את הפיטורים הללו, נתניהו מאמין כי יקנה את אמון ראשי המוסדות והמורים.

אחד המקורבים צוטט בידיעה ואמר כי "לא יאמן שגם עכשיו הוא מתעסק בבנט". כמו כן, דווח כי מי שיעמוד בקשר עם ראשי המוסדות ויהיה אחראי על העברת הכספים הוא יו"ר הקואליציה, ח"כ מיקי זוהר.