ועדת החינוך דורשת מתווה לכל כיתות היסודי: "להשאיר את התלמידים בבית זה פשע"

דיון סוער התנהל בוועדת החינוך שבסופו של דבר הביאה את המשנה למנכ"ל משרד הבריאות להתחייב כי נושא מתווה הלימודים של כיתות ג'-ו' יעלה בקבינט המומחים. יו"ר הוועדה: "המחיר שהילדים והילדות שלנו עומדים לשלם הוא כבד מאוד". משרד החינוך: "השנה תיפתח כסדרה, על פי המתווה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/08/20 14:15 ד באלול התשפ

ועדת החינוך דורשת מתווה לכל כיתות היסודי: "להשאיר את התלמידים בבית זה פשע"
ועדת חינוך, צילום: דוברות הכנסת, עדינה וולמן

בתום דיון סוער שהתקיים בוועדת החינוך בשיתוף ועדת הקורונה, אמר פרופ' איתמר גרוטו כי נושא מתווה הלימודים של כיתות ג'-ו' יעלה בקבינט המומחים שמייעץ, לדבריו, למשרד החינוך ולפרופ' גמזו. במהלך הדיון קראו חברי הכנסת ונציגי ההורים למשרד החינוך ולמשרד הבריאות לשנות את מתווה החזרה ללימודים ולאפשר לכיתות א עד ו' ללמוד לימודים מלאים.  

 יו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון: "להשאיר את תלמידי ה' -ו' בבית זה פשע, זה לוותר עליהם, ואני עוד לא מדברת על כיתות ז' עד יב'. תקומו אתם אנשי החינוך, ותגידו לאנשי הבריאות - עד כאן!". יו"ר ועדת החינוך ח"כ רם שפע: "המחיר שהילדים והילדות שלנו עומדים לשלם הוא כבד מאוד . אנחנו נדאג להמשיך את המאבק הזה כדי לוודא שלא תהיה פגיעה בילדים".

מוקדם יותר, במשרד החינוך ביקרו הבוקר את החלטתו של יו"ר ועדת החינוך שלא להביא להצבעה את מתווה הפחתת התשלומים ואת מהלכיו לדחיית אישור טבלת תשלומי ההורים לשנה הקרובה. זאת חרף התכנית של המשרד להוזלת תשלומי ההורים במאות עד אלפי שקלים למשפחה. במשרד מציינים, כי ההחלטה שלו עלולה להוביל לפגיעה קשה וכואבת בשורה של תחומים, ופירטו את התחומים אחד לאחד. 

בהמשך, פרסם משרד החינוך הודעה כי שרי החינוך והבריאות סיכמו עם פרופ' גמזו כי שנת הלימודים - מגן ועד כיתה י"ב - תיפתח באחד בספטמבר, בהתאם לתכנית 'לומדים בביטחון'. בנוסף, סוכם כי בערים 'אדומות', תיבחן בהתאם להערכת המצב האפשרות לדחות את פתיחת שנת הלימודים לתלמידי כיתות י'-י"ב עד לאחר החגים. החלטה בנושא זה תילקח בסמוך לתחילת שנת הלימודים בסוף חודש אוגוסט.

עוד אומרים במשרד החינוך כי בנוסף, סוכם כי נציגים של משרד הבריאות יצטרפו לחמ"ל 'לומדים בביטחון' במשרד החינוך, ונציגי משרד החינוך יצטרפו לחדרי המצב של משרד הבריאות. בנוסף, יבוצע סנכרון נהלי דיווח בין המשרדים, כדי ליצור תמונת מצב עדכנית, מדויקת ונרחבת בנוגע לתחלואה במערכת החינוך.