הזוי: עיריית מודיעין לא מאפשרת לתלמידות החינוך התורני ללמוד במוסדות אחרים

מספר הורים במודיעין ביקשו שבנותיהן תלמדנה במדרשת אמי"ת ולא באולפנת בני עקיבא, הנחשבת תורנית יותר. אלא שבשל העובדה שהבנות למדו בבית ספר יסודי תורני, העירייה לא מאפשרת להם לבחור במוסד אחר מלבד האולפנה

עדיאל שביט עדיאל שביט, חדשות כיפה 24/08/20 17:04 ד באלול התשפ

הזוי: עיריית מודיעין לא מאפשרת לתלמידות החינוך התורני ללמוד במוסדות אחרים
למצולמות אין קשר לכתבה, צילום: פלאש 90

סערה מתחוללת סביב החינוך הממלכתי דתי בעיר מודיעין. בעיר קיימים שני בתי ספר תיכונים לבנות, אולפנת בני עקיבא ומדרשת אמי״ת. אלא שלפי העירייה, לא כל אחת יכולה להתקבל לאחד התיכונים הללו כאוות נפשה. לפי הכוונת העירייה, תלמידות שקיבלו חינוך תורני ימשיכו ללמוד באולפנה הנחשבת תורנית, ואלו שלמדו ביתר מוסדות החינוך הממלכתי דתי יוכלו ללמוד במדרשת אמי"ת.

ההחלטה הזו התגלתה כאשר מעל עשר בנות ממודיעין, שלמדו ביסודי בבית הספר התורני המקומי "אריאל", ביקשו להירשם לאמי"ת, אך להפתעתן כולן סורבו על ידי העירייה. כאשר ניסו להבין את פשר הסיבה, המסר שקיבלו מהעירייה היה, כי היא החליטה לחסום את הרישום לבוגרות בית הספר התורני, משום שלתפיסתה בנות שבחרו במסלול "תורני" ביסודי - צריכות להמשיך בו גם אחר כך וללכת לאולפנה ולא למוסד דתי ליברלי יותר. 

מיכל (שם בדוי), אם לאחת התלמידות שלמדה ב"אריאל", ורצתה ללמוד באמי"ת אך סורבה, סיפרה לחדשות כיפה על האירוע: "נכון שבדרך כלל רוב הבנות באריאל הולכות לאולפנה, אך השנה היינו מספר הורים שרצו לשלוח את בנותיהן למדרשת אמי"ת. אלא שראש העיר החליט כי בנות שלמדו בבית ספר תורני כמו אריאל, ימשיכו ללמוד באולפנה והוא חסם בפנינו את ההרשמה לאמי"ת". מיכל מספרת כי בתה מאוד רוצה ללמוד באמי"ת ושהאולפנה לא מתאימה לה. 

עוד היא מספרת כי על אף שהאולפנה היא מקום תורני, עמדות המוסד אינן מתאימות לעמדות שלה ושל ביתה: "באולפנה מתנגדים למשל לשירות צבאי לבנות, ומנגד באמי"ת ישנם שיעורי גמרא לבנות, מה שבאולפנה מתנגדים לו", אומרת מיכל. כשהגיעה עם בתה להירשם לאמי"ת מנהלת המדרשה קיבלה אותן בברכה, אלא שהסירוב להכניסה למדרשה הגיע דווקא מהעירייה ולא מהנהלת בית הספר. "הציגו לנו מדיניות מאוד דיכוטומית, של אם למדת בבית ספר תורני ביסודי, את תמשיכי לבית ספר תורני בתיכון".

לפי מיכל הדברים נאמרו במפורש מפיו של ראש העיר חיים ביבס במפגש מול הנהגת ההורים: "בערך 15 בנות ניסו להירשם לאמי"ת אך אף אחת מהן לא התקבלה", היא מספרת. "וגם לאחר הגשת ערעורים לא התקבל אף ערעור". מיכל חוזרת ומדגישה כי המסר לפיו בנות מבית ספר תורני ימשיכו לבית ספר תורני, חזר מספר פעמים מכמה גורמים בעירייה. ההורים ההמומים השיבו על הטענוץ כי לא הגיוני שיחסמו תלמידה על סמך בחירות שההורים שלה עשו בעבר, כששלחו אותה לפני שש שנים ללמוד בכיתה א'. אך לצערם החלטת העירייה נשארה כפי שהיא.

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר כי "התנועה פנתה לעיריית מודיעין בטענה שלא ייתכן שבית ספר על יסודי, באותה רשות מקומית, יהיה חסום עבור תלמידה בחינוך הדתי בעיר, על סמך בחירה שעשו הוריה בעבר. כמי שמבקשים בכל עת לשמור על האינטרס הציבורי ועל אחריות המוסדות לכלל התושבים, קשה להבין את התעקשות העירייה במקרה זה".

מעיריית מודיעין לא התקבלה תגובה עד למועד פרסום הכתבה, והיא תובא כשתתקבל.